نقش پررنگ خبرگزاری شبستان در استحکام بخشی مبانی دینی در جامعه

پورحضرت گفت: خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه فعال با توجه به حوزه فعالیتش می‌تواند نقش پررنگی را در ایجاد تفکرات دینی در جوانان و استحکام بخشی مبانی دینی در جامعه ایفا کند.

«وحید پورحضرت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال اظهار کرد: خبرگزاری شبستان با توجه به نگاه و رویکرد مذهبی که در سطح کشور داشته، توانسته به خوبی در انعکاس و پوشش اخبار به ویژه تبیین امور، مسائل و الگوهای مذهبی در سطح منطقه ما به خوبی نقش‌آفرینی کند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه در این میان رسانه‌های دینی نقش مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ دینی در جامعه دارند افزود: با تولید محتواهای دینی و انتشار آن در رسانه‌های دیگر می‌توانند در تقویت اعتقادات دینی مردم بسیار موثر باشند.

 

وی گفت: خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه فعال با توجه به حوزه فعالیتش می‌تواند نقش پررنگی را در ایجاد تفکرات دینی در جوانان و استحکام بخشی مبانی دینی در جامعه ایفا کند.

 

پورحضرت تصریح کرد: با توجه به اینکه اخبار، گزارشات و یادداشت‌های روزانه‌ای که از سوی این خبرگزاری تولید می‌شود عمدتا در حوزه اندیشه، دینی و مرتبط با مسائل دینی و مذهبی است می‌تواند به طور غیر مستقیم تاثیرات مثبتی را در حوزه اخبار عمومی داشته باشد.

 

فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: معمولا انعکاس نظرات صاحب نظران دینی، علما و ائمه جمعه، مدیران کانون‌های مساجد از یک سو، و از سوی دیگر تولید اخبار محتوای دینی از فعالیت‌های فرهنگی هنری و اماکن مذهبی گستره فعالیتی است که در سطح کشور این خبرگزاری انجام می‌دهد و سبب انگیزه‌سازی و ترغیب جامعه به سوی فعالیت‌های دینی و مذهبی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین خصوصیت یک رسانه پویا و پیشرو این است که صداقت و درستی را داشته باشد اظهار کرد: معمولا اخبار عمومی به سوی رسانه‌ای جلب می‌شوند که این خصوصیت مهم را داشته باشند.

 

پورحضرت افزود: خصوصیت صداقت و درستی یکی از عوامل موثر برای هر رسانه موفق است که خبرگزاری شبستان این رسالت را داراست و از این موضوع مستثنی نیست.

 

فرماندار ماسال با اشاره به نقش رسانه در مقابله با تهاجم‌های فرهنگی گفت: فرهنگ، هویت و شناسنامه جامعه است و فرهنگ غرب در تلاش است با جنگ نرم به روش‌های مختلف نسبت به لایه‌های درونی افکار عمومی به ویژه جوانان نفوذ پیدا کند، با هجوم غیر فیزیکی و کم ارزش جلوه دادن و نابودی فرهنگ اصیل کشورها و به خصوص کشورهای اسلامی تلاش می‌کند که بی‌هویت کردن اقشار مختلف جامعه را به ویژه جوانان را نشان دهد.

 

وی تصریح کرد: ما ایرانی‌ها با فرهنگ والا و غنی خود که آمیزه‌ای از باورهای دینی و اسلامی و ارزش‌های انقلاب است و با روحیه کفرستیزی و مقابله می‌توانیم در این زمینه همیشه موفق باشیم.

 

پورحضرت خاطرنشان کرد: در همین راستا استکبار جهانی تمام تلاشش این است که تهاجم فرهنگی را پیشه کند و الگوهای ضدفرهنگی را ترویج دهد که نهایتا تلاشش برای براندازی فرهنگ ایرانی است که طی این 41 سال موفق نشده است.

 

فرماندار ماسال اظهار کرد: رسانه‌های دینی از جمله خبرگزاری شبستان، یکی از موثرترین رسانه‌هایی است که با توجه به سوابق آن می‌توان مشاهده کرد که در این حوزه نقش موثر و به‌سزایی داشته و در زمینه ترویج فرهنگ مقابله با تهاجمات فرهنگی و تبلیغات بیگانگان که تمام تلاششان بی هویت جلوه دادن امور و فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی است، تلاش کرده‌اند و در صددند مردم و به خصوص جوانان ما را به این سمت و سو هدایت کنند.

 

کد خبر 957204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha