شهرهای دلیجان، ساوه و خمین قرمز شد/ محلات تنها شهرستان سفید استان

جمالیان گفت: علاوه بر شهر اراک شهرهای خمین، دلیجان و ساوه نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به قرمز شدن وضعیت 4 شهر استان مرکزی بر رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: اگر مردم همکاری کنند می توانیم این بیماری ناشناخته را مدیریت کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی عاملی مهم در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری است، افزود: متاسفانه به کرات دیده شده بعضی از مردم از ماسک استفاده نمی کنند و یا ماسک خود را بر روی صورت جابجا می کنند و یا برای خوردن و آشامیدن و یا بهتر صحبت کردن برای مدتی آن را روی چانه آورده که چنین مواردی بر خلاف پروتکل های بهداشتی است و باعث از بین رفتن اثر بخشی ماسک می شود.

 

وی با اشاره چهار شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند، افزود: بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستانهای استان از لحاظ میزان شیوع کرونا، اراک همچنان قرمز است و شهرستان های خمین، ساوه و دلیجان نیز به شهرستانهای قرمز ملحق شده اند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در آخرین تقسیم بندی شهرهای کشور، آشتیان، شازند، فراهان و کمیجان در وضعیت نارنجی و یا خطر قرار گرفته اند، ادامه داد: شهرستان های تفرش، خنداب زرندیه نیز بر اساس این تقسیم بندی در وضعیت زرد قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی ضامن سلامتی هموطنان و کمک شایانی به کادر بهداشت و درمان است، بیان کرد: متاسفانه شهر اراک همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و به این مجموع شهرستانهای ساوه، دلیجان و خمین نیز اضافه شده است که این نشان از عدم توجه به هشدارها و توصیه های بهداشتی است.

 

جمالیان خاطر نشان کرد: در سایه این بی توجهی ها کرونا ویروس در حال جمع آوری قربانیان خود است که این سبب ایجاد خسارت جانی و مالی برای هموطنان و خستگی بیش از پیش کادر بهداشت و درمان می شود.

 

 

وی با بیان اینکه شهرستان های فراهان و کمیجان هفته پیش در وضعیت زرد قرار داشتند، اظهار کرد: متاسفانه این شهرستانها به نارنجی یعنی وضعیت خطر تبدیل شده اند و شهر های خمین، ساوه و دلیجان نیز هم از وضعیت نارنجی به قرمز پرخطر تغییر وضعیت داده اند که متاسفانه این بسیار خطرناک و ناراحت کننده است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه بعد از گذشت نزدیک به ۶ ماه از شیوع کرونا به جای کاهش بیماری، روز به روز به شهر های پرخطر ما افزوده می شود، افزود: این افزایش ها که بر اثر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و خروج بی مورد افراد از منزل به وجود می آید، فشاری مضاعف بر کادر بهداشت و درمان استان مرکزی است.

 

جمالیان در خصوص وضعیت استان در هفته های آتی بیان کرد: با وجود این افزایش ها برای هفته های آینده وضعیت خوبی را پیش بینی نمی کنیم و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، روزهای بسیار بحرانی را در پیش رو داریم و متاسفانه باید منتظر روزهای نفس گیر و هولناکی باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه شهرستان محلات تنها شهرستان سفید استان مرکزی است، گفت: در صورت هر گونه سهل انگاری و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی هر لحظه امکان تغییر وضعیت در این شهرستان نیز احساس می گردد و از مردم این شهرستان و دیگر هم استانی ها تقاضا داریم که با رعایت پروتکل ها دیگر شهرستان ها را نیز به وضعیت شهرستان محلات برسانند.

کد خبر 957299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha