اختتامیه دومین جشنواره فرهنگ علوی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری ۳۰ برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: در این ایام اختتامیه دومین جشنواره فرهنگ علوی برگزار می شود.

«حسین فرخنده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اهمیت و نقش موثر فعالیت های فرهنگی و هنری در ترویج فرهنگ نبوی و علوی، از برگزاری 30 برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه امامت و ولایت در این استان خبرداد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، کتابت خوشنویسی، طراحی پوستر، مسابقه مجازی کتاب خوانی، نقاشی کودکان، برگزاری کارگاه های آموزشی غدیرشناسی  و بازشناسی غدیر و اختتامیه دومین جشنواره فرهنگ علوی را از مهمترین برنامه های دهه امامت و ولایت نام برد.

 

وی، با اهمیت برشمردن دهه امامت و ولایت و اجرای برنامه هایی با مشارکت هنرمندان و انجمن های فرهنگی و هنری، اظهارداشت: نمایشنامه خوانی، تولید فیلم کوتاه و پخش در فضای مجازی، برگزاری دومین دوره استانی تربیت مربیان غدیر و نهج البلاغه با اهدای گواهینامه آموزشی، تقدیر از فعالان حوزه غدیر و نهج البلاغه، اهدا کتاب به کتابخانه تخصصی، مراکز فرهنگی و هنری و تقدیر از نویسندگان فعال از جمله برنامه های این ایام است که به نحو شایسته در شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

 

فرخنده، تداوم همایش مواسات و همدلی را بسیار متناسب با این ایام دانست و تصریح کرد: توزیع مواد غذایی و بهداشتی توسط موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد از برنامه های این بخش محسوب می شود.

 

وی همچنین معرفی نخبگان و حافظان غدیر، معرفی مربیان غدیر به ستاد کشور برای شرکت در پنجمین کلاس مربیان آموزشی غدیر را از دیگر برنامه های اجرایی در دهه امامت و ولایت ذکر کرد.

 

گفتنی است؛ 10 تا 18 ذی الحجه که امسال مصادف است با 10 تا 18 مردادماه به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

 

کد خبر 957332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha