باغداران مگس مدیترانه ای را جدی بگیرند

مؤمنی با بیان اینکه مگس مدیترانه ای می تواند به ۳۰۰ نوع گیاه و باغ خسارت بزند، افزود: کشاورزان مسائل ترویجی و مبارزه با مگس مدیترانه ای را جدی بگیرند.

«سیدرضا مومنی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: باغداران و کشاورزان باید مبارزه با مگس مدیترانه ای را مورد توجه قرار دهند.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی ادامه داد: این مگس به اکثر درختان سیاه ریشه مثل آلو، انجیر، ازگیل، خرمالو، سیب، گلابی، نارنگی و پرتقال می تواند خسارت وارد کند و به 300 نوع گیاه و باغ خسارت وارد کند.

 

مؤمنی بیان کرد: از 26 خردادماه سال گذشته شیوع این مگس مدیترانه ای را شاهد بودیم و در صورتی که مبارزه بیولوژیک انجام نشود، می تواند تا 6 ماه نیز به باغات استان آسیب وارد کند.

 

وی افزود: توصیه ما به باغداران این است که جهت مقابله با این آفت میوه های آلوده را جمع آوری و در گودالی نیم متری دفن کنند، البته شخم سطحی باغ نیز موثر است.

 

مدیر جهاد کشاورزی کردکوی متذکر شد: از باغداران درخواست داریم که به اطلاعیه های ترویجی اهتمام داشته باشند و مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای را جدی بگیرند چرا که بی توجهی به این توصیه های فنی می تواند خسارت ها را در سال آینده چند برابر کند.

 

مومنی به باغدارانی که اطلاعاتی در زمینه مگس مدیترانه ای ندارند توصیه کرد به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی که درختان مثمر دارند به دلیل آنکه با آفت مگس مدیترانه ای مقابله نمی کنند چالش هایی را برای باغداران به وجود آورده اند.

 

کد خبر 957413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha