ضرورت  تداوم پویش امید و همدلی در استان/توزیع کمک های مومنانه مسجد محور باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر ادامه پویش امید و همدلی در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر استان، گفت: در توزیع کمک ها کرامت انسانی نیازمندان و محرومان جامعه رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۵ مرداد) در نشست هماهنگی احسان و اطعام علوی به مناسبت عید غدیر خم در سطح این استان، اظهار کرد: در اجرای طرح ها و رزمایش های مختلف به منظور کمک افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا حفظ کرامت انسانی بسیار مهم است و باید مد نظر همه عاملان اجرای این طرح ها قرار گیرد.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه بسیاری از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه در استان ایلام با شیوع کرونا دچار مشکلات عدیده ای در معیشت زندگی شدند، ابراز کرد: الحمدالله با همراهی خوب مردم استان و یاری مسئولان مرحله اول رزمایش امید و همدلی و کمک مومنانه در سطح استان ایلام با جمع آوری کمک های مردمی به خوبی اجرا شده و در این زمینه نیز بیش از ۱۷ هزار بسته موادعذایی در بین محرومان استان توزیع شد.

 

وی با تاکید بر ادامه کمک های مومنانه و ضرورت توجه مردم و مسئولان برای کمک به افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان جامعه، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود بر ادامه روند کمک های مومنانه تاکید کردند و بر همه ما لازم است که در این طرح خداپسندانه در حد توان خود مشارکت داشته باشیم.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: در توزیع کمک های جمع آوری شده و در رزمایش های احسان و همدلی باید محلات و مساجد را محور قرار داد چرا که در مساجد هیئت های مذهبی، پایگاه های مقاومت، گروه های جهادی و کانون های مساجد و سایر اقشار فعالیت دارند و محوریت مساجد  می تواند بیشترین تاثیرگذاری را در راستای صحیح کمک های جمع آوری شده داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه جامعه هدف و نیازمندان با کمک مساجد و محوریت محلات و خیرین در سطح استان شناسایی  شده و یک سامانه در این زمینه طراحی شده است، ابراز کرد: توزیع کمک های جمع آوری شده با محوریت مسجد و امام جماعت مساجد بهترین روش در راستای توزیع کمک های مردمی و بنیادهای خیریه در استان است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان با تاکید بر حضور مستمر و فعالیت دستگاه ها و بنیادهای خیریه و نیکوکاران در زمینه کمک به نیازمندان با توجه به شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: رسانه ها و فضای مجازی نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی و جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا دارند و لازم است که رسانه ها در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

گفتنی است در این نشست در خصوص  برگزاری رزمایش احسان و همدلی و طرح احسان و اطعام علوم در استان ایلام با توزیع ۸۰ هزار پرس غذای گرم در بین محرومان و نیازمندان استان ایلام در آستانه عید غدیر خم بحث و تبادل نظر شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 957445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha