احترام قائل شدن برای منافع ملی و امیدآفرینی از رسالت های خبرنگاران است

رحیمی گفت: از رسالت های خبرنگاران، احترام قائل شدن برای ارزش ها و منافع ملی است تا به جنگ یاس آفرینی رسانه های خارجی برود و در جامعه امیدآفرینی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (چهارشنبه 15 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران رسالت سنگینی بر دوش دارند که اطلاع رسانی صادقانه و آگاهی بخشی به جامعه از اهم آنهاست.

استاندار فارس افزود: زمانی یک سایت خبری و رسانه مورد اقبال عمومی قرار می گیرد که اطلاع رسانی شفاف و به موقع داشته باشد و اصل خبر را از تحلیل و تفسیر و دیدگاه تخصصی خود تفکیک کند.

وی اضافه کرد: در انتقال اخبار، شناسایی زمان و مخاطب نیز مهم است و از رسالت های خبرنگاران، احترام قائل شدن برای ارزش ها و منافع ملی است تا به جنگ یاس آفرینی رسانه های خارجی برود و در جامعه امیدآفرینی کند.

استاندار فارس تاکید کرد: دشمنان ما با زیر سئوال بردن عملکرد نظام، سعی دارند تا توفیقات ما را کمرنگ کنند اما در همین استان فارس ظرف 2 سال اخیر جهش خوبی در ایجاد صنعت مادر داشته که رتبه کشور را در سطوح بین المللی جابجا کرده است.

رحیمی ادامه داد: راه اندازی کارخانه آلومینیوم در فارس باعث شده تا صادرکننده شمش آلومنیوم در سطح بین الملل باشیم و فعالیت 2 کارخانه فولاد در استان حجم بالایی در صادرات ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: کارخانه کربنات سدیم در فارس که هفته قبل با دستور ریاست جمهوری افتتاح شد بزرگترین کارخانه در سطح خاور میانه است و تمامی این اقدامات، قابل توجه هستند و باید در جامعه به خوبی منعکس شوند.

استاندار فارس با اشاره به پیشرفت های خوب علمی و پزشکی در سال های بعد از انقلاب گفت: متخصصان و پزشکان داخلی ما امروزه متعدد و حرفه ای هستند و در حوزه تحصیلات دانشگاهی در هر خانواده حداقل 2 نفر لیسانس، فوق لیانس و یا دکترا داریم.

رحیمی افزود: ذات دشمن، دشمنی است اما باید دوستان در گفتن حقایق بکوشند و موفقیت ها و دستاوردهای نظام در سال های اخیر همگی حقایقی هستند که باید ذکر شوند.

وی تصریح کرد: موفقیت های سال های اخیر در حوزه های مختلف کشور، تحت سایه کرونا، تحریم و تورم آنطور که باید خود را نشان نداده است در حالیکه در همین ایام در استان خودمان شاهد افتتاح چندین کارخانه بوده ایم.

استاندار فارس اعلام کرد: ساخت تصفیه خانه به روز با ظرفیت بیش از 600 هزار نفری فاضلاب در شهر شیراز، ایجاد آزاد راه ها در استان که مراحل پایانی خود را طی می کنند، رشد پنج برابری سرمایه گذاری خارجی در فارس نسبت به سال 97 و ... همگی موفقیت های چشمگیری هستند که با اطلاع رسانی موثر در جامعه، امید آفرینی می کند.

وی با تجلیل از خبرنگاران در اطلاع رسانی به جامعه در بحران کرونا گفت: همین اطلاع رسانی مستمر و درست بود که باعث شد تا مردم بیشتر به سمت نکات بهداشتی هدایت شوند و متوجه شوند که سلامت آنها برای دولت مهم است.

کد خبر 957455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha