شبکه‌‌سازی امام هادی(ع) زمینه‌سازی برای ظهور است

جانجانی گفت: امام هادی(ع) با شبکه سازی زمینه را برای ظهور امام عصر (عج) آماده کردند.

زهراسادات جانجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستاندر کرمانشاه اظهار داشت: با جود اینکه آثار زیادی از امام هادی علیه السلام به دلیل اینکه در حصر خانگی به سر می‌بردند به دست ما نرسید اما آن امام همام چند کار خاص انجام دادند از جمله آن باقی گذاشتن اثر غدیریه است که در آن شناخت جامعی از شخصیت و جایگاه حضرت علی به ما داده می‌شود.


 وی افزود: متاسفانه شیعیان اطلاعات چندانی از این زیارت ندارند در حالی که توصیه شده شیعیان آن را هرروز بخوانند.


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: همچنین امام هادی علیه السلام امام شناسی را با با زیارت جامعه کبیره انجام دادند که مفصل‌ترین زیارت و جامع‌ترین زیارت است.


جانجانی تصریح کرد: توصیه شده که هر مکان زیارتی که وارد شدید در آن امام معصوم را با زیارت جامعه کبیره زیارت کنید.


وی ادامه داد: امام هادی علیه السلام شبکه یک شبکه وکالتی ایجاد کرد که به دلیل دور از دسترس بودن هر کسی می خواست با امام ارتباط داشته باشد از طریق این شبکه با وجود ندیدن امام با وی ارتباط برقرار می کرد و مردم دریافتند که امام حاضر است و در عین حال اجتماع حداکثری از شیعیان ایجاد کردند.


 این کارشناس مذهبی افزود: در واقع با این کار مقدمه چینی برای حکومت حضرت مهدی ایجاد کردند که اگر کسی منتظر امام عصر باشد هم باید منتظر واقعی باشد هم برای امام کاری کند.


 جانجانی گفت: این خدمات با وجود سن کم امام که مانند امام جواد علیه السلام مدت امامتشان کم بود و دور از دسترس بودن آن امام ارائه شد.


وی خاطر نشان کرد: امام هادی با شبکه سازی زمینه سازی ظهور را فراهم می کند چه اینکه قبل تا آن زمان مردم با دیدن امام راه هدایت را طی می‌کردند اما در زمان امام هادی با وجود ندیدن هدایت می شدند.

کد خبر 957492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha