عید غدیر فرصتی برای نشان دادن پایبندی به ولایت و امامت است

حجت‌الاسلام فاطمی عید غدیر را فرصتی برای نشان دادن پایبندی به ولایت و امامت دانست و گفت: بی‌توجهی مردم به غدیر و فراموش کردن آن باعث بروز حوادث تلخی در دوران اسلام از جمله حادثه کربلا شد.

«حجت‌الاسلام محسن فاطمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، عید غدیر خم را یکی از مهم‌ترین اعیاد دین مبین اسلام برشمرد و اظهار کرد: این عید بیانگر رحمت واسعه خداوند سبحان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاسین مسجد سیدالشهدا (ع) اندیمشک با اشاره به اینکه غدیر، روز تجلی ظهور رحمت خداوند بر مومنان است افزود: خداوند متعال برای اینکه بندگان مسیر خود را گم نکنند، به پیامبر اکرم (ص) دستور داد که امام علی (ع) را به‌عنوان وصی بعد از خود به مردم معرفی کند.

 

وی اذعان داشت: با توجه به فضیلت‌های عید غدیر خم، ما نباید نسبت به آن به‌عنوان عید الله اکبر بی‌تفاوت باشیم و لازم است تمام تلاش خود را برای برپایی باشکوه این عید انجام دهیم و در شرایط فعلی با وجود ویروس کرونا، باید ترویج فرهنگ این عید بزرگ مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام فاطمی عید غدیر را فرصتی برای نشان دادن پایبندی به ولایت و امامت دانست و تصریح کرد: بی‌توجهی مردم به غدیر و فراموش کردن آن باعث بروز حوادث تلخی در دوران اسلام از جمله حادثه کربلا شد.

 

وی به ارائه برخی اقدامات و برنامه‌های کانون یاسین اندیمشک به مناسبت دهه ولایت پرداخت و عنوان کرد: مسابقه پیامکی با توجه به خطبه غدیر با هدف آشنایی مردم با مضامین این خطبه در حال برگزاری است که در پایان به ۱۰ نفر برتر به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

 

مدیر کانون یاسین اندیمشک از راه اندازی کاروان شادی غدیر در سطح کوی فرهنگیان خبر داد و بیان کرد: این اقدام یک نوع اعلان و بیان کردن عید غدیر است.

 

وی یاد آور شد: توزیع خشکبار در قالب بسته‌های معیشتی، نورافشانی در محیط باز مسجد، پخش گلبانگ علیا ولی‌الله و اجرای گروه‌های سرود از مأذنه‌های مسجد از جمله اقدامات کانون یاسین در روز غدیر هستند.

کد خبر 957678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha