بازدید ​مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از دفتر خبرگزاری شبستان/ ضرورت همراهی هیئت های مذهبی در محرم با ستاد کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در آستانه روز خبرنگار، در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان حضور یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، در آستانه روز خبرنگار مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ظهر امروز (پنجشنبه ۱۶ مرداد) در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان حضور یافت.

 

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» در این دیدار در خصوص برنامه های ماه محرم و صفر گفت: محرم امسال با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا بنا شد اصل برنامه با حفظ پروتکل و محدودیت هایی که تعریف شده برگزار کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: برای مثال ساعت مراسم عزاداری قطعاً کاهش پیدا خواهد کرد و تجمع متمرکز را نخواهیم داشت اما برای عزاداری جمعی با حفظ پروتکل اجتماعی مانعی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: در ماه محرم امسال طبخ غذا را نخواهیم داشت ولی به صورت بیرون بر مانعی وجود ندارد و پیشنهاد ما این است که مواد غذایی به صورت خام بین مناطق نیازمند توزیع شود و اگر وقف و یا قید و شرطی برای طبخ غذا وجود دارد نظر مراجع شرط است.

 

وی افزود: تا اینجای کار نمی توانیم تجمع عمومی را داشته باشیم ولی برای عزاداری آن چیزی که برای عرف در نظر گرفته شده است محدود خواهد بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: احتمالاً دسته روی های عزاداری را نخواهیم داشت و در هفته آینده در ستاد کرونا این موضوع مشخص می شود و منبر به صورت کوتاه انجام می شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه برگزاری مراسم خانگی را توصیه نمی کنیم و اگر بنا است برگزار شود باید با حفظ پروتکل های بهداشتی اتفاق بیفتد، افزود: نباید رسم و رسوماتی که مغایر با ستاد کرونا است برگزار شود اما می توان بخشی از رسم و رسوم ماه محرم را با مشورت ستاد کرونا برگزار کنیم.

 

وی گفت: مردم ما با امام حسین(علیه السلام) زندگی می کنند و با این خاندان حیات دارند و این ارتباط را برای خود یک سعادت می دانند و شهدای کربلا را همه هستی خود می دانند و هیچ کسی و چیزی نمی تواند بین مردم با اهل البیت(علیه السلام) فاصله بیندازد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: کرونا عامل فاصله انداختن سوگواری های حسینی نیست و باید این شرایط را تدبیر کنیم، در اسلام اگر کسی شرایط روزه داری ندارد باید کفاره بپردازد و یا اگر قادر به وضو نیست، امکان تیمم دارد، در بحث عزاداری و سوگواری نیز اینگونه خواهد بود و مردم در این ایام می توانند از طریق بخش های مختلف به ویژه صدا و سیما و فضای مجازی بهره ببرند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: علما و مبلغان در ماه محرم امسال از طریق فضای مجازی ارتباط خود را با گروه هدف حفظ می کنند و هر چه ظرفیت داریم در این ایام به کار خواهیم گرفت و امیدواریم در این ایام سرنوشت ساز مردم با توسل به اهل البیت(علیه السلام) و دعا را از شر این ویروس منحوس رهایی یابند.

 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که پایبند به نظر کارشناسی هستم و از نظری که ستاد ملی کرونا داده تبعیت می کنیم و این مهم برای همه حجت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تأکید کرد: هیئت های مذهبی دینی است و حرف مقام معظم رهبری به عنوان مرجع تقلید است و اطلاعات از ایشان واجب است و هیئت های ما بالغ هستند و مسئولان هیئت آشنا به این مسئله هستند و نگرانی زیادی نداریم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد خاطرنشان کرد: ممکن است هیئتی مسئله ای را نشنیده باشد و رفتار خلاف پروتکل صورت بگیرد و قطعاً با همه هیئت های مذهبی مذاکره می شود و همانطور که همه رعایت کردند رعایت لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 957730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha