رویداد بین المللی «روح مقاومت» به دنبال نهادینه سازی سیره شهدا در جامعه است

حجت الاسلام نیستانی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با مشارکت در طرح ملی «سه شنبه های تکریم» و رویداد بین المللی «روح مقاومت» ضمن تکریم خانواده معظم شهدا به عنوان سرمایه های معنوی جامعه، راه و سیره شهدا را در جامعه نهادینه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا نیستانی» در دیدار با خانواده معظم شهیدان «سید حسن، سید مهدی و سید حمید بهشتی نژاد» که در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم انجام شد، خانواده شهدا را سرمایه معنوی جامعه برشمرد و گفت: در شرایط زمانی قرار گرفته ایم که دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با کمک رسانه هایشان به تحریف واقعیات می پردازند و در تلاش هستند تا جایگاه والای شهید را در ذهن مردم تقلیل دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: باید در برابر توطئه دشمنان هوشیار باشیم و با بازخوانی سیره و زندگی شهدا با انحراف جدی پیش رو مبارزه کنیم.

 

وی با اشاره به ابعاد مبارزه فرهنگی در حوزه دفاع مقدس و پاسداشت و حمایت از مدافعان امنیت، خاطرنشان کرد: رویداد بین المللی «روح مقاومت» با محوریت آشنایی با وصایای شهدا به ترویج روح مقاومت در جامعه می پردازد.

 

دکتر نیستانی وصایای شهدا را گنجینه معنوی و بخشی از تاریخ مکتوب تفکر مقاومت خواند و افزود: مساجد به عنوان پایگاه اصلی رشد جوانان و یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی همواره در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است.

 

وی گفت: مساجد در طول تاریخ مکانی برای ترویج فرهنگ ازخودگذشتگی و ایثار بوده اند تا جاییکه خواستگاه شهدای مدافع حرم و امنیت و حتی شهدای سلامت برخواسته از دل مساجد است.

 

مدیر ستاد فهما در اصفهان اظهار داشت: رویداد بین‌المللی روح مقاومت همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و به مدت ۱۱۰ روز تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و عموم علاقه‌مندان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در این رقابت معنوی شرکت کنند.

 

دیدار با خانواده معظم شهیدان «سید حسن، سید مهدی و سید حمید بهشتی نژاد» در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور فرماندار اصفهان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان و مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان صورت گرفت.

 

شهید حجت‌الاسلام سید حسن بهشتی‌نژاد در سال 1360 به همراه برادرزاده 3 ساله خود(شهید سید حمید بهشتی‌نژاد) در یک عملیات تروریستی توسط منافقین کوردل ترور و به شهادت رسیدند.


شهید حجت‌الاسلام «سید مهدی بهشتی‌نژاد» نیز در سال 1362 در منطقه عملیاتی مجنون(عملیات خیبر) و در سن 21 سالگی به فیض شهادت نائل آمد.

کد خبر 957755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha