برگزاری ویژه برنامه‌های محرم در ۲۰ بقعه متبرکه استان کرمانشاه

صالحی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت ها در استان ویزه برنامه های ماه محرم امسال حداقل در ۲۰ بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان امروز (۱۶مرداد)در نشست خبری که امروز در سالن جلسات برگزار شد، اظهار داشت:امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری محرم و صفر تعطیل نمی‌شودولی برنامه‌های تدارک دیده شده با محدودیت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  ودر فضای باز برگزار می شود البته سعی می کنیم مراسم سخنرانی ها از طریق فضای مجازی وبدون حضور عزاداران در کنار بقاع منعکس شود.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم امسال از محل اجرای نیات واقفان رزمایش مواسات مومنانه رادر استان برگزار کردیم و بجای برگزاری و پخت غذا در ایام محرم و صفر بسته‌های معیشتی، بهداشتی بین نیازمندان استان توزیع شد.

وی با اشاره به برنامه های اجرای دهه ولایت و امامت در استان گفت: به دلیل مقابله با شیوع کرونا نمی توانستیم ویژه برنامه های عید غدیر را در بقاع متبرکه برگزار کنیمبه همین خاطر هایی با رعایت پروتکل های بهداشتی  و با محدودیت شش کاروان شادی راه انداختیم.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان با اشاره به مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در دو رشته آغاز می‌شود تصریح کرد: ۴۰۸ نفر به  مسابقات قرآنی راه یافته‌اند که مرحله تفسیر قرآن ۲۵ مردادماه برگزار می شود در رشته آوایی خواهران  ۱۵ و ۱۶ شهریورماه و برادران در تاریخ ۱۷ و ۱۸ شهریورماه به رقابت خواهند پرداخت.

صالحی خاطر نشان کرد:از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۰هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع  و برای ماه محرم هم حداقل پنج هزار بسته معیشتی دیگر نیز توزیع خواهد شد.

 

کد خبر 957787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha