درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی(ع) خدمات درمانی به اعضای کانون های مساجد ارائه می دهد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: با موافقت رئیس درمانگاه خیریه امام سجاد(ع) شهر ایلام خدمات درمانی ویژه از طریق این درمانگاه به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۱۶ مرداد) به مناسبت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت و تبریک عید سعید غدیر خم به کادر درمانی و مدافعان سلامت در برابر شیوع کرونا در درمانگاه خیریه حضرت امام حسن مجتی(ع) شهر ایلام وابسته به دفتر حضرت آیت الله العظمی  سیستانی حضور یافت و از نزدیک در جریان فعالیت های این درمانگاه در امور درمانی قرار گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در دیدار  و نشست با کادر درمانی و مسئولان درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی(ع) با تقدیر  از کادر درمانی این درمانگاه و  عنایات دفتر حضرت آیت الله سیستانی، اظهار کرد: راه اندازی این درمانگاه خیریه در شهر ایلام موجب ارائه خدمات ارزنده و  ویژه درمانی به مردم شهر و به ویژه اقشار کم درآمد و محروم شده است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» یادآور شد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف روستایی و شهر این استان فعالیت دارند و بیش از ۲۴ هزار نفر از جوانان و نوجوانان ایلامی عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند که در فعالیت های فرهنگی و دینی کانون های مساجد به عنوان پایگاه های اصلی دینی و فرهنگی شرکت می کنند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد منشا خیر و برکت در حوزه های مختلف فرهنگی، دینی، مذهبی و هنری هستند، ابراز کرد: تلاش می شود با تعامل با دستگاه ها و نهادهای مختلف فعالیت های مشترک دینی و فرهنگی و در سایر حوزه ها در راستای ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان گام های مثبتی برداشته شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ضمن اعلام آمادگی کانون های مساجد برای همکاری با درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی(ع) در فعالیت های مختلف فرهنگی و دینی، یادآور شد: با تعامل و همکاری درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی (ع) و برنامه ریزی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توان خدمات فرهنگی و پزشکی به جامعه هدف به ویژه اعضای کانون های مساجد ارائه کرد.

 

وی بیان کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نسبت به  اجرای فعالیت های دینی، فرهنگی و مذهبی در درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی(ع) اقدام خواهد کرد و با مشارکت این درمانگاه در طول سال می توان کلاس های آموزشی بهداشت خانواده، مقابله با آسیب های اجتماعی و دوره های  مشاوره و آموزش خانواده را برگزار کرد.

 

 رئیس درمانگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز در این دیدار اظهار کرد: این درمانگاه شامل قسمت های مختلف پزشک عمومی، تزریقات برادر و خواهر، دندانپزشکی، مامایی، متخصص اعصاب و روان، خدمات مشاوره ای و مشاور تغذیه  است که خدمات گسترده ای در این حوزه ها به مردم استان ایلام ارائه می شود.

 

دکتر «کاظم شیرخانی» با بیان اینکه وجود این درمانگاه در شهر ایلام موجب خیر و برکت برای افراد نیازمند و کم درآمد استان است، اظهار کرد: این درمانگاه در بحث مبارزه با کرونا نیز فعالیت های ارزنده ای داشته است، اهدای لباس محافظ کرونا به بیمارستان های امام خمینی(ره) و  شهید مصطفی، اهدای دستگاه تب سنج و ملزومات مبارزه با کرونا  از جمله خدمات این درمانگاه در ایام شیوع کرونا بوده است.

 

وی ضمن اعلام آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، خاطرنشان کرد: یک روز در طول هفته  برای ارائه خدمات درمانی به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان مشخص و زمینه ارائه خدمات درمانی به این قشر دینی و مذهبی استان  فراهم خواهد شد.

 

گفتنی است در این نشست مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه ای فی مابین ستاد هماهنگی کانون های مساجد و درمانگاه  خیریه حضرت امام حسن مجتبی(ع) زمینه ارائه خدمات درمانی به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فراهم شود.

 

 

 

کد خبر 957823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha