صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات تولیدی منطقه آزاد اروند در سال جاری

موسوی از صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات تولیدی منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: امیدواریم امسال با افزایش فعالیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی در منطقه آزاد اروند رکورد ۲۲۰ میلیون دلاری صادرات کالاهای تولیدی این منطقه در سال گذشته را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید علی موسوی» ظهر امروز (پنج‌شنبه 16 مرداد) در آئین بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه تولیدات پلیمری و نخستین واحد تولیدی کمپاد و گرانول در شهرک صنعتی شماره یک آبادان، ضمن تبریک عید غدیر خم و روز خبرنگار و قدردانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راه‌اندازی این مجموعه تولیدی و صنعتی اظهار کرد: بنا بر قولی که به مردم منطقه دادیم قرار شد تحت عنوان نهضت جهش تولید در سرزمین فتح هر هفته یک پروژه را در بازه زمانی سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر تا پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان به انجام برسانیم.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌ و‌ کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: اگر چه شاید در ابتدای کار خیلی‌ها این حرف را در حد یک شعار یا بلوف سیاسی قلمداد کردند اما امروز خدا رو شاکریم که در افتتاح طرح توسعه شرکت شمس جاوید اروند با بیش از 350 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، زمینه اشتغال را برای 133 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

 

وی ویژگی عمده پروژه‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی منطقه آزاد اروند را «صادرات محور» بودن محصولات دانست و اضافه کرد: این یکی از اصلی‌ترین راهبردهای سازمان منطقه آزاد اروند است که طبق آنچه در این باره گفته‌ایم از محصولات صادرات محور در جهت تحقق یکی از اهداف و راهبردهایمان حمایت می‌کنیم.

 

موسوی به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و همچنین شیوع بیماری کرونا ویروس اشاره کرد و اذعان داشت: به رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی کشورهای غربی و آمریکا علیه کشورمان از یک سو و شیوع ویروس منحوس کرونا از سوی دیگر که سبب مختل شدن بسیاری از کارها شد اما خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون 30 میلیون دلار از تولیدات منطقه اروند به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اروپا صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم با آغاز فعالیت این پروژه‌ها و افزوده شدن تولیداتشان به چرخه صادرات محصولات منطقه، بتوانیم رکورد سال گذشته که بیش از 220 میلیون دلار در سال بود را امسال افزایش دهیم ابراز کرد: به رغم آنچه گفته شد خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون توسط بخش خصوصی داخلی بیش از سه هزار و 700 میلیارد ریال در منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 25 درصد رشد سرمایه‌گذاری داخلی را نشان می‌دهد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌ و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: آمارها نشان از آن دارند که کسب و کار، اشتغال، رونق و جهش تولید در منطقه آزاد اروند همچنان فعال و ادامه دار است.

 

وی یاد آور شد: از همه دست‌اندرکاران که در راه‌اندازی این واحد تولیدی تلاش کردند و اشتغال بسیار خوبی نیز بوجود آورد تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

کد خبر 957837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha