لزوم توجه و تلاش مسئولان در راستای حل نیازمندی‌های خبرنگاران

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با اشاره به نقش و وظایف خبرنگاران گفت: مسئولان باید در راستای حل نیازمندی‌های خبرنگاران از جمله پرورش و حمایت از آنها، برگزاری نشست‌ها، جلسات، همایش‌ها و کلاس‌های اختصاصی برای آنها تلاش کنند.

«حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار، رسانه‌ها را از مهم‌ترین ابزارهای دانایی امروزی برشمرد و اظهار کرد: امروزه نمی‌توان نقش رسانه‌ها را در زندگی نادیده گرفت، بلکه باید به دنبال فرهنگ‌سازی بود.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: با توجه به اینکه اخبار ذهن مخاطبان را درگیر می‌کند، خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه دارند دقت، صحت، سرعت و احتیاط شرعی در خبر را مدنظر داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه انتشار اخبار موجه و موثق پشتوانه نظام محسوب می‌شود اذعان داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها باید ضمن انعکاس خدمات نظام، روحیه مطالبه‌گری خود را داشته باشند و با داشتن جنبه بی‌طرفی از سیاه نمایی خودداری کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با تاکید بر لزوم مراعات انصاف و اخلاق در خبررسانی تصریح کرد: خبرنگاران باید وقتی کسی را مورد نقد قرار می‌دهند، نقاط مثبت آن شخص را هم بیان کنند.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید توجه بیشتری به جنبه‌های بومی، فرهنگی و مذهبی داشته باشند عنوان کرد: با توجه به اینکه ما فرهنگ بومی زیادی داریم و نیاکان ما ارزش‌های بسیاری را دنبال کرده‌اند، رسانه‌ها باید برای بیان و انعکاس موضوعاتی از جمله فرهنگ‌های بومی، مذهبی، اصیل اسلامی و ارزشی همت ورزند.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: مسئولان باید در راستای حل نیازمندی‌های خبرنگاران از جمله پرورش و حمایت از آنها، برگزاری نشست‌ها، جلسات، همایش‌ها و کلاس‌های اختصاصی برای آنها تلاش کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه وجود خبرنگاران خوب به معنای وجود ناظرانی خوب است، اگر خبرنگاران جنبه شرعی، اخلاقی و انصاف را رعایت کنند، می‌توانند ناظران خوبی برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی باشند.

 

کد خبر 957902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha