خبرنگاران تجسم امانت داری/ رسانه سنگر دفاع از استقلال و آزادی است

خبرنگاران با مشکلات و دغدغه های زیادی روبرو هستند که گاهی در طول سال چندین بار از ادامه راه سرد می شوند اما، ۱۷مرداد در واقع روزی است که نقش و ارزش فعالیت حرفه ای توسط دوستان، نهادها و سازمان ها به ما یاد آوری می شود.

خبرگزاری شبستان_گیلان، نوشین کریمی؛ هر شغل و حرفه ای رسالتی دارد که می بایست در انجام آن متعهد و کوشا باشیم، وقتی در آن راه قدم برمی‌داریم و برای انجام امور دست به کار می شویم باید بدانیم آغاز، امتداد و انتهای آن راه به کجا خواهد رسید.


17مرداد، مصادف با روز شهادت شهید «محمود صارمی» خبرنگار متعهد خبرگزاری ایرنا است که بهانه ای شد تا حرفه خبرنگاری بیش از پیش دیده شود یا بهتر است بگویم بیشتر به مردم معرفی شود.

 

خبرنگاری حرفه ای است که همواره مردم دار و دین دار باشد و نیاز و علاقمندی ­های جامعه را بشناسد. خبرنگار باید در یافتن حقایق اصرار بورزد، پشتکار داشته باشد و راه های اصلی و میانبر را در به دست آوردن اخبار حقیقی بداند. یک خبرنگار حرفه ای باید به هنگام جمع آوری و نگارش مطلب خود دقیق و سنجیده عمل کند و مانع هر گونه دخل و تصرفی در آنچه که حقیقت را پنهان می‌کند، باشد.
 

هر کدام از ما خبرنگاران با مشکلات و دغدغه‌های زیادی روبرو هستیم که گاهی در طول سال چندین بار ما را از ادامه راه سرد می‌کند، اما، 17مرداد در واقع روزی است که نقش و ارزش فعالیت حرفه‌ای را به ما یادآور می شود.

این روز و هفته پیش رو با پیام های تبریک و قدردانی از طرف دوستان و آشنایان و بیشتر از همه از سوی مسئولین و مدیران روابط عمومی ها مانند یک جشن تولد دوباره، حس بودن و جریان داشتن را زنده می کند.

 

 

به همین مناسبت تعدادی از سازمان ها و نهادها طی پیام های تبریکی 17مرداد،  روز خبرنگار را به زحمت کشان این عرصه تبریک گفتند.

«ارسلان زارع» در پیام تبریک خود هفدهم مردادماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده را گرامی داشته و آورده است: خبرنگاری، حرفه ای بسیار شریف است و خبرنگارانی که به وظایف خود عمل می‌کنند، می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند و البته این موضوع را به صورت مطلوب در جریان مدیریت کرونا به منصه ظهور رساندند.

تلاشگران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی که دل در گرو منافع ملی دارند، تنها به نقل و روایت رویدادها نمی‌پردازند بلکه با عشق به مردم و تلاش ، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های ملی را معرفی و مشکلات را منعکس می‌کنند و به نوعی می‌توان خبرنگاران مسئولیت‌شناس را که با شجاعت قابل تحسین، قدم در این مسیر حساس نهاده‌اند؛ مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ، مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانست.

رسالت اصحاب رسانه در این برهه زمانی که بدخواهان نظام و ملت با اهداف از پیش تعیین شده، ایران اسلامی را در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داده‌اند؛ از اهمیتی مضاعف برخوردار است لذا اطلاع‌رسانی شایسته و جلب مشارکت افکار عمومی در دفاع از مصالح و منافع ملی، از مهم‌ترین وظایف امروز اهالی خبر است تا گام موثری در تحقق شعار جهش تولید برداشته شود.

دولت‌ها براساس گستردگی وظایف و مسئولیت‌ها در هر دوره‌ای خدماتی را انجام می‌دهند و دولت‌های‌ یازدهم و دوازدهم نیز اهتمام ویژه‌ای در بخش‌های مختلف داشته و دستاوردهایی را به مردم تقدیم کرده اند و از رسانه‌ها انتظار می‌رود این خدمات را براساس فرمایش امام خمینی (ره) که »هرکار کوچکی را که انجام می‌دهید باید مرتب به مردم اطلاع‌رسانی کنید تا مردم بدانند که چه کارهایی انجام می‌شود» و به فرموده رهبر معظم انقلاب که «خدمات دولت همانا دستاورد نظام محسوب می‌شود» به صورت صحیح و با حفظ امانت، در سال پایانی دولت به افکار عمومی با شیوه‌های مناسب منعکس کنند.

روز خبرنگار که امسال مقارن با عید بزرگ و سعید غدیر است را به همه اهالی پرتلاش رسانه صمیمانه تبریک گفته و با اغتنام از این فرصت؛ از کوشش های بی وقفه آنان قدردانی می کنم.

 


«سیاوش غلامی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان که روز خبرنگار و عید سعید غدیر خم را با هم تبریک گفت در متن پیام خود آورده است: دستیابی به قله های انسان دوستی، مهرورزی و صلح و دوستی جز با انتقال هنرمندانه و اخلاق مدارانه اصحاب قلم و رسانه در مسیر دستیابی به ارزش های اطلاع رسانی متعهدانه محقق نخواهد شد و این مسیر دشوار، تنها و تنها با آگاهی بخشی مسئولانه و همت بی چشمداشت و مجدانه خبرنگاران وارسته، فروغ و نشر خواهد یافت.


اینجانب ضمن گرامیداشت «روز خبرنگار» و تقارن آن با عید کمال دین و اتمام نعمت الهی و اعلان وصایت و ولایت امیر مومنان علی (ع)، عید سعید غدیر، از زحمات و تلاش های همه همکاران، امدادگران و نجاتگران، داوطلبان و جوانان به ویژه خبرنگاران فرهیخته استان تقدیر و تشکر کرده و به برکت روز عید غدیر، سرفرازی، سلامتی و عزت همگان را ازخداوند متعال مسئلت می کنم.
 

 

«پریسا کرمی» مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به مناسبت روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران به راستی تجسم امانت داری و وظیفه ‌شناسی‌اند. آنانی که به جهت تعهد مسـئولانه در برابر مردم و جامـعه پای در وادی های جان فرسا می نهند و با قلم و حقانیت اثبات شده، پیشرفت ایران اسلامی و سربلندی مردمشان تنها دغدغه کاری آنان است.

بی‌تردید تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه با پیگیری دقیق، صحیح و تحلیل صواب مسائل و ارائه پیشنهادات و بیان انتقادات کارآمد، راهکاری سازنده در مسیر تحقق آرمان‌های متعالی جمهوری اسلامی ایران در سال «جهش تولید» است و این مهم بی شک با تعامـل و رویکرد سازنده مسئولان و فعالان عرصه رسانه محقق خواهد شد.

اینجانب ضمن تبریک عید سعید و فرخنده غدیر و گرامیداشت ۱۷ مرداد، روز خبرنـگار را به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه ای که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی فعالیت می‌کنند و دغدغه شان ارتقای سطح آگاهی در جامعه می باشد، تبریک عرض نموده تداوم عزت و توفیق روزافزونشان را از خداوند متعال خواستارم.

 


 

«عباس اهرابی» مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان گیلان نیز در پیامی اظهار داشت؛ سلام و درود خدا در تمامی وقایع نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی گیرند.


 ۱۷ مرداد روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبهایی است برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که به عشق محرومان و نشان دادن مشکلات آنها سخت ترین شرایط را تحمل و دلسوزانه تلاش می‌کنند.


لذا این فرصت را مغتنم شمرده؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای اصحاب رسانه و خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندگان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت های سلطه گر جهانی قرار دادند و در این راه بر افتخار به لقاح محبوب رسیدند. این روز باشکوه را خدمت تمامی تلاشگران عرصه اندیشه و قلم به ویژه حضور خبرنگاران عزیز استان تبریک عرض نموده و از عملکرد و تعامل خوب و اثرگذار شما عزیزان نسبت به انعکاس و انتشار صحیح و به موقع اخبار کمیته امداد گیلان و شهرستان های تابعه کمال تشکر و امتنان را دارم و از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق آزادی حق بوی و کمک به نیازمندان را در عرصه آگاهی آرزومندم.

کد خبر 958090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha