غدیر تثبیت ولایت و امامت  امیرالمومنین علی (ع) است 

حجت الاسلام سید علی حسینی گفت: غدیر تثبیت ولایت و امامت امیرالمومنین علی علیه السلام است روزی که رسول خدا (ص) به فرمان خدای متعال حضرت علی علیه السلام را به عنوان جانشین، ولی و امام بر مردم معرفی کردند.

حجت الاسلام «سید علی حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک عید سعید غدیر، گفت: غدیر، تثبیت ولایت و امامت امیرالمومنین علی علیه السلام است روزی که رسول خدا (ص) به فرمان خدای متعال حضرت علی علیه السلام را به عنوان جانشین، ولی و امام بر مردم معرفی کردند.

این کارشناس دینی افزود: پیامبر با حضور بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از حجاج در روز غدیر( هیجدهم ذی الحجه سال دهم هجرت )، خطبه غدیریه را ایراد و در این خطبه حضرت علی علیه السلام را معرفی کردند و این جمله من کنت مولاه فهذا علی مولاه، هر کس من مولای اویم این علی مولای اوست مربوط به این روز است.

وی اظهار کرد: به اعتقاد شیعه جانشین رسول خدا (ص) باید معصوم بوده و از سوی خداوند متعال معرفی شده باشد و پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند؛ مردم بدانید که خداوند علی ابن ابیطالب علیه السلام را به عنوان ولی و امام بر شما نصب کرده است و بر هر مهاجر، انصار و پیروان ایمانی آنها و بر هر عشایر و شهر نشین، عرب و عجم، آزاده و بنده، کوچک و بزرگ، سفید و سیاه و بر هر یکتا پرستی اطاعت از او  واجب است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همچنین رسول اکرم (ص) فرمودند؛ مؤمن کسی است که علی ابن ابی طالب علیه السلام را به عنوان امام بپذیرد و از رحمت خدا به دور است کسی که او را رد کند و در فراز دیگر فرمودند؛ علی ابن ابی طالب علیه السلام و فرزندانش ثقل اصغر هستند و قرآن کریم ثقل اکبر، هر یک از این ۲ (قرآن کریم و عترت) از یکدیگر خبر می دهند و موافق یکدیگرند و از هم جدا نمی شوند تا این که در حوض کوثر بر من وارد شوند.

 این کارشناس دینی تاکید کرد: اگر ما می خواهیم امام شناس شویم باید سراغ قرآن کریم برویم و اگر می خواهیم مفاهیم قرآن کریم را درک کنیم باید به سراغ امام که مفسر قرآن کریم است برویم.

وی با اشاره به فلسفه گرامیداشت غدیر، ابراز کرد: در وهله نخست گرامیداشت غدیر و ارج نهادن به آن موجب هدایت جامعه است زیرا پیغمبر اکرم (ص) فرمودند؛ اگر بعد از من به قرآن و عترت چنگ بزنید گمراه نمی شوید و در غدیر امام و عترت معرفی شدند و فراموشی غدیر موجب انحراف جامعه اسلامی از نظر عقیدتی شده و دوم این که غدیر برای حفظ سلامت جامعه اسلامی و وحدت جامعه اسلامی موثر است.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: سوم این که اگر مردم یکپارچه غدیر را پاس می داشتند امروز اختلاف هایی در جامعه اسلامی نبود و امروز بالاترین قدرت در جامعه بشری، قدرت جامعه اسلامی بود و احدی از دشمنان قدرت نگاه طمع آمیز به جامعه اسلامی نداشتند.

این کارشناس دینی بیان کرد: اگر مردم در آن زمان غدیر را پاس می داشتند مظلومیت و شهادت حضرت فاطمه (س) و فاجعه کربلا اتفاق نمی افتاد و امروز جامعه در مسیری بود که امام زمان (عج) می خواهد آن را به جامعه ای سراسر عدالت برساند.

وی اظهار کرد: تنها امام زمان (عج) نیستند که می توانستند جامعه را پر از عدل و داد کند، همه امامان با وجود شرایط لازم به دنبال این هدف بودند اما انحراف از غدیر این توفیق را از مردم گرفت و موجب شد تا این آرزو به تاخیر بیفتد تا هنگامی که خداوند اراده کند که ظهور امام زمان علیه‌السلام رخ دهد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: سفارش و امر پیامبر اکرم (ص) به پاسداشت غدیر که خطاب به کلیه مردم فرمودند؛ هر حاضری به غایب و هر پدری به فرزند تا روز قیامت باید این پیام را ( امامت و جانشینی امیرمؤمنان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام) برساند، بیانگر عظمت و ضرورت پاس داشت آن است.

این کارشناس دین ابراز کرد: عیدغدیر، عید بزرگ خداست و در عید بزرگ خدا انتظار دریافت عیدی بزرگی از جانب خداوند می باشد و آن عیدی بزرگ ظهور است و ان شاءالله خداوند ظهور وارث غدیر را نزدیک فرماید.

وی در خاتمه، گفت: عید امامت و ولایت، اکمال دین و اتمام نعمت، ناامیدی کفار و امیدواری مؤمنان وخوبان بر شما نیک سرشتان و تربیت یافتگان مکتب اهل بیت علیهم السلام مبارک و حضور با چهره درخشان برمنبرهایی از نور در جوار خاتم رسولان صلی الله علیه و آله نصیبتان باد.

کد خبر 958123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha