مسجد امام علی علیه السلام راین افتتاح شد

مسجد امام علی علیه السلام راین که طی مدت یکسال و با هزینه ای بیش از ۶ میلیارد ریال ساخته شده به میمنت عیدسعید غدیرخم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی در آیین افتتاح مسجد امام علی علیه السلام با اشاره به اینکه در غدیرخم بزرگترین معارفه عالم توسط پیامبر به عنوان معرفی کننده و با دستور از جانب خداوند انجام شد؛ افزود: از دل آیاتی که طنین انداز غدیر می شود، حدیث « مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلیٌ مَوْلاهُ، اَللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَ عادِ مَنْ عاداهُ وَ انصُر مَن نَصرَه وَ اخذُل مَن خَذَلَه» به پیامبر می رسد.

 

 

 

امام جمعه راین سپس با ابراز خرسندی از افتتاح مسجدی به نام مبارک امام علی علیه السلام همزمان با عید غدیر گفت: مردم راین مردمی مسجد دوست، مسجد آبادکن و اهل شرکت در مسجد و انس با مسجد هستند که به همت آنان ۱۴ مسجد در این شهر وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه پس از مسجد امام علی، با تکمیل ساخت مسجد فاطمه الزهرا کار مسجد سازی در راین به اتمام می رسد و این کار فرهنگی عظیمی است که مردم راین ثبت کردند؛ بیان کرد: ۱۱ روحانی در ۱۱ مسجد شهر است که با مساعدت مدیرکل تبلیغات اسلامی دو روحانی مستقر ثابت و یکی هم موقت در شهر فعالیت خواهند کرد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی سپس گزارشی از روند ساخت مسجد امام علی علیه السلام داد و گفت: وقتی زمین در اختیار هیئت امنای پرتلاش قرار گرفت و کلنگ آن را به زمین زدیم همه آستین ها را بالا زدند و من می دیدیم در یک روز ۱۱ گچکار فقط در مسجد کار می کردند.

 

 

وی ادامه داد: در شرایط لجام گسیختگی بازار و گرانی های اسفناک و تنگناهای اقتصادی مردم اما مسجد طی مدت یکسال با همت مردم، هیئت امنا و خیرین ساخته شد و بیش از ۶۰۰ میلیون تومان تا اینجای ساخت مسجد، در این شرایط اقتصادی واقعاً کار سنگینی است.

 

 

 

امام جمعه راین با بیان اینکه فضای داخلی مسجد ۴۰۰ مترمربع زیربنا دارد و ساختمان های جانبی آن آشپزخانه و اتاق صوت است که آن نیز ساخته شده؛ خاطرنشان کرد: از ۱۰۲ روستای راین ۴۰ روستا مسجد دارد.

 

 

 

حجت الاسلام قلندری، امام جماعت مسجد امام علی علیه السلام هم با بیان گوشه ای از همت مردم محله که همه جوره برای آماده شدن مسجد مایه گذاشتند به گونه ای که کثرت متقاضی گاهی نوبت خدمت را به عده ای دیگر نمی داد؛ گفت: از خیرینی که از ۵۰۰ تک تومانی تا ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردند، قدردانی می کنم.

 

 

وی با تصریح به این مطلب که ما به دنبال ساخت مسجد بزرگ نبودیم بلکه هدف کار فرهنگی است و برای همین در ابتدای کار مجوز دو پایگاه مقاومت خواهران و برداران از طرف حوزه مقاومت پیامبر اعظم به مسجد داده شد؛ اظهار داشت: محرم سال گذشته که با سختی در زمین مسجد خیمه برپا کردیم؛ گفتیم تا محرم آینده مسجد را خواهیم ساخت و حالا قبل از محرم ساخته شد.

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ مسجد امام علی علیه السلام که در فضایی بالغ بر یک هزار مترمربع واقع شده همزمان با عیدسعید غدیر خم و با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، مردم و مسئولین شهر و با رعایت پروتکل های بهداشتی افتتاح شد.

کد خبر 958131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha