غدیر خم روزی که خداوند، اسلام را به عنوان دین برای مردم پسندید

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: غدیر خم روزی است كه خداوند در آن دین را كامل ساخت و نعمت را بر امتم تمام كرد و اسلام را به عنوان دین برای مردم پسندید.

«حجت الاسلام محمود عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: عید غدیر خم برابر است با 18 ماه ذی‌الحجه که یادآور ابلاغ پیام امامت و ولایت از سوی پیامبر اکرم(ص) به تمام مسلمانان جهان است، در این روز بزرگ، رسول گرامی اسلام(ص) به امر الهی در مسیر بازگشت از مراسم حج، در محلی به نام غدیر خم حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین بعد از خود به همگان معرفی نموده و فرمودند:«من کنت مولاه فهذا علی مولاه»؛ هر کسی که من مولای او بودم از این پس علی مولای اوست.

 

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: انتصاب حضرت علی(ع) به امامت در روز غدیر خم، ادامه رسالت مهم پیامبر گرامی اسلام بود، عید غدیر خم را عیدالله اکبر و عید آل محمد(ص) هم گفته اند که از جایگاه بسی عظیم برخوردار است به طوری که اعمالی متفاوت از سایر اعیاد برای آن توصیه شده است.

 

حجت الاسلام عزیزی بیان کرد: روز غدیر روزی است که خدای متعال در مال کسی که خدا را عبادت کند و بر خانواده، خویشتن و برادران ایمانی اش توسعه دهد فزونی پدید می آورد، در كلام دیگری هم فرمودند:«روز غدیر خم، برترین اعیاد امت من است، روزی كه خدای متعال به من فرمان داد تا برادرم علی پسر ابوطالب را به عنوان پرچمی هدایت گر برای امتم تعیین كنم كه پس از من به وسیله او راه نمایی و هدایت شوند.

 

 

وی تصریح کرد: خداوند در روز غدیر آنچه در باره منتخبین خود اراده كرد بر پیامبرش فرو فرستاد، به او فرمان داد تا ولایت و وصایت را ابلاغ كند و مجال را از كافران و منافقان بگیرد نگران گزند دشمنان نباشد، روز غدیر قدر و منزلت ‏بسیار دارد، در آن روز گشایشهاى الهى فرا رسیده و حجتش بر همه تمام شده است. امروز روز روشنگرى و اظهار عقیده از جایگاه بلند و روشن است، امروز روز تكامل دین و روز وفاى به عهد است.

 

 

امام جمعه موقت شیروان خاطر نشان کرد: غدیر روز شاهد [رسول الله(ص)] و مشهود [على بن‏ابى‏طالب(ع)] است، روز در هم ریختن پیمانهاى زیر پرده كفر و نفاق است، روز آشكار شدن حقایق اصیل اسلام است، روز ذلت و خوارى شیطان است، روز استدلال و برهان است، روز جدا شدن صفوف كسانى است كه آن را تكذیب مى ‏كردند امروز بزرگترین روزى است كه عده‏اى از شما از آن اعراض كردید، روز هدایت و امتحان بندگان خداست، روز آشكار شدن كینه ‏هاى نهفته در دلها و سینه‏ هاست، روز عرضه نصوص [سخنان بدون ابهام پیامبر(ص)] بر افراد مؤمن و دلباخته [اهل الخصوص] است، غدیر روز شیث پیامبر(ع) است.

 

 

کد خبر 958138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha