هزینه جشن غدیر صرف کمک مومنانه به نیازمندان شد 

شفیقه شفیعی گفت: از آنجایی که به دلیل شیوع کرونا به مانند سال های گذشته امکان برگزاری جشن در روز عید غدیر نبود بنابراین هزینه برگزاری جشن عید غدیر، صرف کمک مومنانه به نیازمندان شد.

«شفیقه شفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک عید غدیر، گفت: امروز با تاسی به سیره حضرت علی علیه السلام و با توجه به ثواب اطعام نیازمندان در غدیر و همچنین در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه، ۵۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان و ایتام سطح شهر توزیع شد.

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت افزود: از آنجایی که به دلیل شیوع کرونا به مانند سال های گذشته امکان برگزاری جشن در روز عید غدیر نبود بنابراین با همکاری پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام، واحد خواهران ستاد نماز جمعه و پایگاه ام ابیها جیرفت، هزینه برگزاری جشن عید غدیر، صرف کمک مومنانه به نیازمندان شد.

وی ابراز کرد: امروز با پرچم مزین به نام مبارک امام علی علیه السلام و متبرک حرم علوی از چند بیمار عیادت کرده و در بین آنها غذا توزیع کردیم و همچنین برای دلجویی از چند خانواده آسیب دیده از کرونا با آنها دیدار کردیم.

شفیعی اظهار کرد: یکی از برنامه های فرهنگی تبلیغی غدیر، برگزاری مسابقه مجازی نقاشی، کتابخوانی و دلنوشته با محوریت غدیر ویژه کودکان و نوجوانان است که به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت عنوان کرد: همچنین با تولید محتوا، اقدام به تبلیغ غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در فضای مجازی کردیم و به همین منظور چندین کلیپ با محتوای غدیر تولید شده و سپس در فضای مجازی منتشر کردیم و علاوه بر این خطبه غدیریه را در گروه مجازی منتشر کردیم.

وی اضافه کرد: ۲ گروه جهادی داریم که از ابتدای شیوع کرونا بچه های این گروه های جهادی برای مشارکت در دوخت ماسک، در کارگاه تولید ماسک دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مشغول فعالیت شده و همچنین پارچه در اختیار تعدادی از این بانوان قرار داده شد تا در منازل خود ماسک تولید کنند و علاوه بر این تعدادی نیز در پایگاه های سلامت شهری با مرکز بهداشت همکاری کردند.

شفیعی بیان کرد: تاکنون با جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم ۳۰ راس گوسفند قربانی ذبح شده و  گوشت های نذری پس از بسته بندی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده و علاوه بر این قریب ۱۵۰ سبد غذایی هر یک به ارزش ۲۵۰ هزار تومان تهیه و در بین این خانوارها توزیع شد و به منظور حفظ سلامت مردم نیازمندان تعداد ۳۵۰ پک بهداشتی شامل اقلامی همچون شامپو، صابون، مایع ضدعفونی کننده و ماسک توزیع شد.

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت تاکید کرد: شاکله اصلی هیئت رزمندگان، یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند و همان طور که در دوران دفاع مقدس در لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به جبهه های جنگ رفتند اکنون نیز در لبیک به ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در حال خدمت به محرومین و نیازمندان هستند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های هئیت رزمندگان شهرستان تا قبل از شیوع کرونا، خدمت در موکب دارالولایه بود، بانوان خادم این موکب از پیروان عترت هیئت رزمندگان هستند و به مدت ۴ سال است در این موکب در ایام اربعین حسینی در کربلا به زائران خدمت رسانی کردند.

شفیعی ابراز کرد: تامین کمک هزینه جهیزیه زوجین بی بضاعت از دیگر برنامه های این هئیت است و علاوه بر این در ایام کرونایی با مشارکت بچه های گروه های جهادی هیئت، کار تعمیر و بازسازی منزل یک بانوی بی سرپرست انجام شد.

مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام جیرفت در خاتمه اظهار کرد: از آنجایی که عید غدیر، عید امامت و ولایت است بنابراین تمام تلاش خود را کردیم که به بهترین وجه ممکن و با اجرای برنامه های متنوع به تبلیغ این عید و تبیین جایگاه امامت و ولایت بپردازیم.

کد خبر 958256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha