توزیع یک‌هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان آبادان

به همت دفتر نهاد امامت جمعه و کمک‌های مومنانه خیرین در طرح رزمایش نهضت تعاون و احسان همزمان با عید غدیر خم یک‌هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان آبادان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با عید سعید غدیرخم یک‌هزار بسته معیشتی کمک‌های مومنانه خیرین در طرح رزمایش نهضت تعاون و احسان به همت دفتر نهاد امامت جمعه آبادان میان خانواده‌های نیازمند در مصلای نماز جمعه این شهرستان توزیع شد.

 

«حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» در این آئین ضمن تبریک عید غدیر به همه شیعیان جهان اظهار کرد: دین ما دینی است که به انسان اجازه نمی‌دهد نسبت به هم‌نوع خود بی‌تفاوت باشد و به تعبیری دیگر در تک‌تک مخاطبان خود ایجاد انگیزه می‌کند تا در قبال دیگران احساس مسئولیت و وظیفه‌ای داشته باشد.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در آخرین لحظات عمر خود در فکر همسایه‌ها بودند افزود: ایشان می‌فرمودند اول باید تلاش کرد تا نیاز همسایگان برطرف شود و سپس به فکر خانه خود باشیم. لذا سنت زیبای اهل‌بیت عصت و طهارت (ع) همینگونه بوده و آن بزرگواران علی‌رغم نیاز خود آن را به نیازمندان چه یتیم، چه مسکین و چه اسیر اعطا می‌کردند.

 

وی اضافه کرد: این سه گروه از نیازمندان جامعه هستند که مکتب عالی و مترقی اسلام نمی‌تواند نسبت به آنها بی تفاوت باشد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور به انفاق و کمک به نیازمندان اشاره کرد و اذعان داشت: پس از آنکه این ویروس وارد جامعه ما شد و عده‌ای را تحت تاثیر خود قرار داد، حرکت بسیار بزرگی از سوی مردم ایران آغاز شد؛ اما این حرکت بنا به فرمان مقام معظم رهبری از نیمه شعبان سال جاری و اجابت به امر امام مسلمین با یک جهش فوق‌العاده‌ رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت.

 

وی بیان کرد: از نیمه ماه شعبان تا پایان ماه رمضان جریان رزمایش مواسات و همدلی را شاهد بودیم؛ پس از آن نیز رهبر انقلاب انتظار داشتند این کمک‌های مومنانه به نیازمندان در قالب طرح رزمایش نهضت تعاون و احسان ادامه پیدا کند و خدا را شاکریم که به ما توفیق داد تا کمتر از 15 روز قبل همزمان با عید قربان این رزمایش را در مصلای نماز جمعه آبادان با همکاری خیرین اجرا کردیم.

 

امام جمعه آبادان از توزیع یک‌هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان در این مرحله از طرح رزمایش نهضت تعاون و احسان خبر داد و ابراز کرد: در مرحله قبل قول دادیم در روز عید غدیر به فرمان ولی امر مسلمین جهان مجدد لبیک بگوئیم؛ همانگونه که فرمانده کل قوا فرمودند باید این نهضت تعاون و احسان و کمک به نیازمندان ادامه پیدا کند امروز همزمان با روز عید غدیر و بیعت با مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) خیرین ما لبیک گفتند و عزیزان ما در دفتر و ستاد نمازجمعه کمک‌های مومنین را جمع‌آوری کردند که از زحمات همه این بزرگواران تشکر می‌کنم و قدردان زحمت‌های آنها هستم.

 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند یک‌هزار کیسه 10 کیلویی برنج در این رزمایش اهدا کرده است ادامه داد: در این بسته‌ها حبوبات و مواد غذایی مورد نیاز خانواده‌ها قرار دارد که از سوی خیرین کمک شده که از امروز توزیع آنها در میان خانوارهای نیازمند انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور توزیع بسته‌های معیشتی در میان نیازمندان و گروه هدف را از اهداف این رزمایش دانست و عنوان کرد: نگاه و هدفمان این است که این بسته‌ها را به دست نیازمندان واقعی برسانیم و در این زمینه با وسوسه خاصی تلاش می‌کنیم تا این بسته‌ها در اختیار کسانی که محتاج و نیازمند واقعی هستند، قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: تا زمانی که نیازمندی وجود دارد و دست سخاوتی از جیب سخاوتمندان شهر و کشورمان بیرون می‌آید و توانایی‌هایی داریم قطعا تمام تلاشمان را در زمینه کمک به نیازمندان خواهیم کرد.

 

امام جمعه آبادان ابراز کرد: علاوه بر بسته‌های معیشتی و حمایتی، شیوه‌های دیگری را نیز برای کمک به نیازمندان در پیش گرفته‌ایم؛ در برخی از جاها افرادی هستند که توانایی پرداخت هزینه‌های بیمارستان را ندارد که از طریق خیرین کمک‌ها و مساعدت‌هایی صورت می‌گیرد، در برخی از نقاط منازلی نیاز به تعمیراتی دارند که گروه‌های جهادی برای کمک به آنها خواهند رفت، لذا به شکل‌های مختلف این کمک‌ها به نیازمندان ارائه می‌شود.

 

وی از اهدای لوازم تحصیل برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان آبادان خبر داد و عنوان کرد: تلاشمان این است تا در حرکتی دیگر این اقلام را در رزمایشی به دانش‌آموزان نیازمند سطح شهرستان برسانیم که امیدوارم این اتفاق پیش از آغاز سال تحصیلی رخ دهد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه تا جایی که توان داشته باشیم پابه‌پای مردم خواهیم بود تاکید کرد: از مردم به‌دلیل آنکه ما را مورد اعتماد خود قرار می‌دهند بسیار سپاسگذارم؛ تمام تلاشمان این است تا این نهضت تعاون و احسان هیچ‌گاه تعطیل نشود.

 

کد خبر 958263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha