برگزاری همایش بین المللی اهدا کنندگان کمک به لبنان

همایش بین المللی اهدا کنندگان برای کمک به لبنان با همکاری سازمان ملل متحد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: در پی انفجار در بیروت، پاریس همایش اهداکنندگان برای کمک به لبنان را با همکاری سازمان ملل متحد امروز(یکشنبه 19 مرداد 1399) برگزار می کند.

 

این همایش بین المللی با فناوری ویدیویی و با مشارکت شخصیت ها و سران کشورهای مختلف از جمله آمریکا برگزار می شود. در این همایش جمع آوری حمایت های کشورهای مختلف برای کمک به لبنان بررسی می شود.

 

در این همایش همچنین گزارشی درباره روش توزیع کمک های بین المللی ارایه می شود تا مردم لبنان به طور مستقیم از این کمک ها استفاده کنند.

 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به بحران انسانی در لبنان به دلیل این انفجار هشدار دادند.

 

برنامه جهانی غذا اعلام کرد: این انفجار مانع ورود مواد غذایی و کمک های انسانی از طریق بندر به بیروت است. به همین دلیل این انفجار باعث شده است تا رسیدن کالاهای ضروری مختل شود و قیمت ها به سرعت افزایش یابد.

 

 سازمان بهداشت جهانی نیز نسبت به تاثیر تخریب این انفجار که به بخش های بهداشتی در این کشور وارد آمده است، هشدار داد. زیرا این انفجارباعث شده است که سه بیمارستان دچار مشکل شوند و نتوانند به مردم خدمت رسانی کنند.

 

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: بیش از 60 نفر در بیروت به دلیل این انفجار مفقود شده اند و 154 نفر کشته شده اند که از این تعداد هویت 25 نفر مشخص نیست.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: بیش از پنج هزار نفر در این انفجار زخمی شده اند که وضعیت 125 نفر وخیم است. در نتیجه این انفجار 300 هزار نفر آواره شده اند.

 

کد خبر 958313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha