رسانه بهترین ابزار برای تبیین اندیشه های دینی/  از زبان هنر در ارتباط با  جوانان بهره گیریم

حجت الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه بایستی راه ارتباط با نسل جوان شناسایی شود گفت: با زبان هنر با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم.

حجت الاسلام «مجتبی پور یوسفی »در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با توجه به نقش رسانه‌های دینی در فرهنگ سازی اسلامی اظهار کرد: رسانه های دینی می توانند تفکرات و اندیشه های مردمی را عمق بخشند و آگاهی اقشار مختلف را در این حوزه ارتقاء دهند.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها در شناسایی شایعه‌ها و خبر کذب نقش ارزنده ای دارند گفت: اطلاعات مردم زیاد شده اما عمق تفکر آنها کم شده است.

 

وی تاکید کرد: در مصون ماندن عموم مردم از انواع خبرهای کذب و شبهات، رسانه های دینی نقش اساسی دارند. 

 

حجت الاسلام پوریوسفی به تهاجمات فرهنگی، دین‌گریزی و نقش رسانه‌های انقلابی و دینی در این خصوص اشاره و اذعان کرد: در این راستا نیز رسانه‌های دینی می‌توانند نقش بسیار بالا و تاثیرگذاری داشته باشند.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه اکثر رسانه ها به نواقص و حوادث می پردازند و این خبرها پربیننده‌ترین خبرها محسوب می شود افزود: علاوه بر این خبرها، رسانه‌ها رسالت پرداختن به مسائل مثبت و مفاهیم مهم دینی و مذهبی را نیز عهده‌دار هستند اما متاسفانه کمتر بدان توجه می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوب نیز بیش از پیش نشر داده شود، اضافه کرد: رسانه باید دین‌داری و گرایش جوانان با ایمان، موفق و قرآنی که با جان و دل دینشان را در برابر این تهاجمات فرهنگی حفظ می‌کنند، بیش از پیش به جامعه و نسل جدید معرفی کنند.

 

حجت الاسلام پوریوسفی تصریح کرد: رسانه‌های ما دین‌داری مردم را آنگونه که باید و شاید در جامعه هویدا نمی‌کنند.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها بایستی محیطی فراهم کنند تا مردم حرف‌های خود را انعکاس دهند گفت: بیان حقیقت گفتارهای مردمی از دیگر وظایف رسانه‌های دینی است.

 

وی خاطر نشان کرد: تریبون های آزاد در رسانه ها محدود است و امکان بیان همه موانع و مشکلات نیست، آزادی بیان یکی از مقوله هایی است که در رسانه ها بایستی بدان توجه شود.

 

حجت الاسلام پوریوسفی به رسانه ملی و پخش و تدوین فیلم اشاره کرد و افزود: در این رسانه بایستی برنامه‌هایی تدوین شود که متناسب با نسل جدید و اندیشه‌های این دوران باشد.

 

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد: نسل جدید نسبت به جوانان گذشته کم حوصله بوده و در این راستا بایستی با فیلم‌های کوتاه و زبان هنر با آن ها صحبت کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه نسل جدید را دریابیم اظهارداشت: طرح ها و برنامه هایی که در صدا و سیما تولید می‌شود متناسب با ذائقه نسل جدید نیست.

 

حجت الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه رسانه‌ها به چالش‌های جامعه که یکی از آنها دین‌گریزی است، بپردازند، افزود: متاسفانه در فضای رسانه‌ای و غیر رسمی صحبت‌هایی مطرح می‌شود بدون هیچ پاسخ مناسب، لذا رسانه‌های انقلابی و دینی در این راستا بایستی تدابیری بیندیشند و کرسی‌های آزاداندیشی با حضور کارشناسان مطرح برگزار شود تا شبهات برطرف و واقعیات بیان شود.

 

کد خبر 958317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha