دیده بان الازهر، آتش کشیدن مسجد«لیون» را محکوم کرد

دیده بان مقابله با افراط گرایی در مصر، آتش کشیدن مسجد شهر لیون را در فرانسه محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آرتی»، دیده بان مقابله با افراط گرایی الازهر، اقدام یکی از عناصر افراطی در آتش کشیدن مسجد «عمر» در شهر «لیون» را محکوم کرد.

 

 

دیده بان مقابله با افراط گرایی الازهر وابسته به دارالافتاء مصر در بیانیه خود آورده است: آمار اسلام هراسی در فرانسه رو به افزایش است و در سال 2019 میلادی نسبت به سال پیش از آن، 54 درصد افزایش داشته است.

 

در این بیانیه آمده است: اسلام هراسی به دلیل افزایش حملات راست گرایان افراطی شدت یافته است و با توهین به مسلمانان و مقدسات می خواهند اسلام را بدنام کنند و اسلام را به تروریسم ربط دهند.

 

دیده بان الازهر اعلام کرد: فرانسه دارای بزرگ ترین اقلیت اسلامی در اروپا است و حدود 6 میلیون مسلمان در آن زندگی می کنند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: برای نخستین بار نیست که مساجد و مراکز اسلامی هدف حمله قرار می گیرند، در ماه گذشته نیز مسجدی در فرانسه با شعارهای نازی و عبارت های ضد اسلامی مورد حمله قرار گرفت.

 

دیده بان الازهر در ادامه افزود: اقلیت های مسلمان فرانسه هر گونه هتک حرمت به مسلمانان و اماکن عبادی را محکوم کرده و نسبت به افزایش حملات علیه اماکن عبادی شان هشدار داده اند.

 

بنابراین گزارش، از سال 2008 میلادی اقدامات ضد اسلامی در فرانسه افزایش یافته و افراد خرابکار، 148 قبر مسلمانان را نیز تخریب کرده اند.

کد خبر 958322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha