۱۰۰ روستای لرستان از نعمت گاز بهره مند می شوند

گودرزی گفت: تا پایان سال ۱۰۰ روستای استان لرستان از نعمت گاز بهرمند می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « کرم گودرزی» امروز(19 مرداد) در دیدار با نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: گاز رسانی به روستاها، مناطق دور افتاده و محروم در راس برنامه های شرکت گاز استان لرستان قرار دارد.

 

سرپرست شرکت گاز استان لرستان افزود: با توجه به نامگذاری سال جاری بنام جهش تولید و نقش با اهمیت گازرسانی به صنایع، این شرکت با زیر ساختهای مناسب ایجاد شده و استفاده از ظرفیت خط ششم سراسری آماده گازرسانی به تمامی صنایع واجد شرایط می باشد.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده در شرکت گاز استان لرستان، ابراز کرد: گازرسانی به روستاها از عوامل بسیار مهم در توسعه رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است که ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت واجد  شرایط روستایی لرستان در حال حاضر ۸۸ درصد می باشد.

 

گودرزی با بیان اینکه استان لرستان رتبه سوم از نظر تعداد روستاها در سطح کشور را دارد، گفت: تا پایان سال جاری 100 روستای استان لرستان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

سرپرست شرکت گازلرستان بیان کرد: طرح گازرسانی به ۳۰۱ روستای استان در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد   که با این مهم ضریب این خدمت  در لرستان به بیش از۸۹ درصد ارتقا می یابد.

 

گودرزی افزود: برای این مهم ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و با بهره برداری از طرح ها بیش از یکهزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

وی همچنین از گاز رسانی به واحد های صنعتی استان خبرداد و بیان کرد: طی سال جاری تعداد 60 واحد صنعتی استان لرستان گاز رسانی شده اند.

 

گودرزی اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار و ۳۵۴ روستای واجد شرایط گازرسانی استان یکهزار و ۷۰۹ روستا از این خدمت برخوردار هستند که ضریب نفوذ آن بیش از ۸۷  درصد است.

 

سرپرست شرکت گاز استان لرستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا ۱۴۰۱ تمامی روستاهای استان ازاین نعمت بهره مند شوند.

 

کد خبر 958464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha