۱۵ سمن جوانان تا سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

عزیزی با اشاره به فعالیت ۳۵ سمن جوانان در خراسان جنوبی گفت: تا پایان افق ۱۴۰۰ تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان جنوبی به ۵۰ مورد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عزیزی» پیش از ظهر امروز (۱۹ مرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و تقدیر از فعالین رسانه ای ورزشی نویس استان، اظهار کرد: چشم انداز اصلی دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان، برش برنامه های عملیاتی مرتبط با عینیت بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه باید شعار جوان باوری و جوان یاوری در جامعه محقق شود، افزود: امروز برای تحقق جایگاه و نقش واقعی جوانان در موضعات مختلف نیازمند گفتمان سازی و ایجاد فرهنگ جوان باوری و جوان یاوری است.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان باید نسبت به نقش و جایگاه و توانمندی جوانان دقت نظر داشته باشند چرا که خودباوری جوانان بستری برای پویش و پرورش استعدادها است، گفت: جوان یاوری مکمل جوان باوری است یعنی مسئولان باید جوانان را در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی برنامه های خود ببینند.

 

عزیزی با بیان اینکه مجموعه وزارت ورزش و جوانان با شکل گیری مجلس یازدهم به دنبال تصویب قانون بیانیه گام دوم انقلاب است، ادامه داد: در این راستا وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی به صورت قانونمند، فرابخشی و همسو فراهم می شود و در این چارچوب وزارتخانه ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه پیگیری امور جوانان بتواند از دستگاه های دیگر برای موضوعات جوانان مطالبه گری داشته باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به ازای هر  پنج هزار نفر جمعیت جوان باید یک سمن جوانان راه اندازی شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵ سمن جوانان در استان فعال است که تا پایان افق ۱۴۰۰ تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان به ۵۰ مورد در استان افزایش می یابد.

 

جای خالی سمن های جوانان در شهرستان درمیان و نهبندان

وی افزود: از اسمن های جوانان فعال در استان ۱۶ سمن در بیرجند فعالیت دارند و متاسفانه شهرستان های درمیان و نهبندان فاقد سمن هستند.

 

عزیزی به آغاز هفته ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی اشاره و بیان کرد: یکی از مظاهر اصلی مردم سالاری دینی در جامعه بحث تقویت نظام هدفمند حضور تشکل های مردم نهاد در عرصه های مختلف است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: در سال گذشته یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در قالب طرح های مختلف (۶۹ تفاهم نامه منعقد شده) به سازمان های مردم نهاد استان تخصیص داده شده است که بخش عمده آن در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی جوانان، اوقات فراغت، بزرگداشت اعیاد مذهبی، آزدواج آسان و پایدار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

 

وی با یادآوری اینکه وارد دومین سال خدمت خود در خراسان جنوبی می شود، گفت: در ابتدای سکانداری مسئولیت ورزش و جوانان استان با چالش هایی مواجه بوده ایم که یکی از آنها مصوبه های سفر استاندار به شهرستان ها بود.

 

۳۷ پروژه ورزشی تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می شود

عزیزی بیان کرد: در این سفرها حدود ۱۰۰ مصوبه ورزشی با مبلغ حدود ۱۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان داشتیم که نقطه عطف توسعه زیرساخت های ورزشی استان بود که تا کنون ۲۸پروژه به بهره برداری رسیده و تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ نیز ۳۷ پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

 

وی یکی دیگر از چالش ها را عدم اولویت دهی پروژه ها و فعالیت ها ورزشی توسط فرمانداران دانست که بودجه های اندکی را به حوزه ورزش و جوانان در شهرستان ها اختصاص می دادند، تصریح کرد: در حال حاضر  این بودجه از ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به مشکلات عدم تخصیص ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در سال آینده با آزادسازی ۲۷صدم درصد خیلی از مشکلات رفع خواهد شد و می توان تعداد پروژه های افتتاحی را از ۳۷مورد به بیش از ۵۰ مورد با توجه به اولویت ها افزایش دهیم.

 

عزیزی با تاکید بر اینکه به شهرستان های مرزی که دستگاه های معین برای توسعه آنها در نظر گرفته شده است نیز توجه خاصی داشته ایم، افزود: پروژه های متنوعی از جمله در حوزه افتتاح زمین چمن مصنوعی در شهرستان های درمیان، زیرکوه، نهبندان و سربیشه با همکاری دستگاه های معین داشته ایم.

 

تشریح نحوه واریز بودجه به هیئت های ورزشی استان

وی با اشاره به نحوه واریز بودجه به هیئت های ورزشی استان تصریح کرد: پرداختی به هیئت ها براساس تفاهم نامه تعهدی خواهد بود که شامل سه بخش در ۱۱ رشته ورزشی سند توسعه ورزش قهرمانی، رشته های ورزشی پر مخاطب و رشته های همگانی است که هر کدام با توجه به میزان تعهد قهرمانی، استعدادیابی، افزایش مربیان و میزبانی و دیگر موارد بودجه هایی دریافت می کنند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: بودجه های ارائه شده به هیئت ها بدون در نظر گرفتن خرید تجهیزات است که خود اداره کل ورزش و جوانان انجام می دهد و حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن اختصاص داده ایم و همچنین اعزام ها را نیز در بر نمی گیرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 958570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha