۶۵۰۰ فعال رسانه ای در کشور فاقد بیمه هستند

خدادی با بیان اینکه امروز ۱۳ هزار رسانه در کشور فعالیت دارند، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در رسانه های فاقد بیمه فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد خدادی» عصر امروز (یکشنبه 19 مرداد) در آیین متمرکز گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: امروز قدرت اصلی در دنیا اطلاعات است و قدرت اطلاعات در کنار هر چیزی قرار بگیرد منجر به ارزش افزوده می شود.

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در عصر اطلاعات قرار داریم و نسخه های دیروز به درد کسی نمی خورد ولی تیتر امروز ما مربوط به دهه های گذشته است.

 

وی متذکر شد: چیزی به نام انحصار و محدودیت اطلاعات در جامعه وجود ندارد و امروز از مخاطب اطلاعات به دست رسانه ها می رسد و در این فضا تنها شغلی که در دنیا تکثیر شده است شغل رسانه است.

 

خدادی با بیان اینکه امروز محتوای انتشار مطبوعات بسیار حائز اهمیت است، متذکر شد: رسانه دیگر برای خبر نیست و خبر در مدت کوتاهی از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می شود و رسانه ها برای بعد از خبر است.

 

وی با بیان اینکه امروز 13 هزار رسانه در کشور فعالیت دارند، متذکر شد: 6 هزار و 500 نفر در رسانه هایی فاقد بیمه فعالیت می کنند و باید بررسی شود حجم اخبار ما نیز به این میزان است و آیا به این میزان نیز اطلاع رسانی می شود.

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: راه مبارزه با کرونا این است که افراد با دریافت اطلاعات صحیح از منبع موثق به باور برسند و این باور تبدیل به یقین و این یقین به اقدام منجر شود.

 

خدادی به دغدغه خبرنگاران تاکید کرد و بیان کرد: موضوعاتی که مطرح شد نکات درستی است و انتظارات نیز حداقلی است و پاسخ همه انتظارات به اقتصاد استان باز می گردد.

 

وی افزود: در رسانه نتوانستیم فضای عرضه و تقاضا را به نتیجه برسانیم و تولید رسانه ها به دست گیرنده ها نمی رسد و امروز تنها بر اساس نیازهای خود تولید محتوا می کنیم.

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مردم از شیر آب می توانند آب بخورند ولی آب معدنی می خریدند و باید شرایطی فراهم شود که مخاطبان و افراد جامعه نیازمند کسب اطلاعات رسانه ها باشد و حتی هزینه برای آن باشند.

 

خدادی بیان کرد: از سال گذشته تا امروز رسانه ها از ارز چهار هزار و 200 تومانی از یارانه کاغذ بهره مند شدند و هیچ رسانه ای به خاطر کاغذ در کشور تعطیل نشده است.

 

وی گفت: در گذشته به اسم رسانه یارانه می دادیم ولی امروز به کارکرد رسانه یارانه می پردازیم، در ایام کرونا استهمال تسهیلات در حوزه رسانه داشتیم و درد اصلی رسانه به عرضه و تقاضا بر می گردد.

 

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آینده رسانه در فضای تخصصی شدن است و فضای تخصصی باید براساس نیاز به روز مخاطب باشد.

 

خدادی تاکید کرد: رسانه ها باید به سمت مولدسازی بروند و در این صورت مخاطب نیز بدست می آورد، رسانه های ما باید به سمتی بروند که آن چیزی که دیگران نمی دانند را منتشر کنند.

 

وی گفت: جریان رسانه در کشور ما در حوزه کرونا مهارت و قدرت خود را به اثبات رساند و در جریان کرونا اصحاب رسانه پا به پای مدافعان سلامت حضور داشتند و حتی رسانه های چاپی نیز در فضای مجازی  فعالیت کردند.

 

کد خبر 958610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha