۳۱ میلیارد تومان کمک های مردمی در خراسان جنوبی جمع آ‌وری شد

سلم آبادی گفت: در چهار ماهه نخست امسال، ۳۱ میلیارد تومان کمک های مردمی از محل کمک های مومنانه و عید قربان در خراسان جنوبی جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا سلم آبادی»، ظهر امروز (19 مرداد) در مراسم تجلیل از یاوران مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری رسانه یاران یکی از شش مرکز تخصصی خراسان جنوبی است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه بهترین قلب، قلبی است که ظرفیت بیشتری برای خوبی دارد، گفت: ظرفیت قلب خبرنگاران پر از خوبی و دلسوزی است و اینکه خبرنگاران به ظرافت؛ خوبی ها و مطالبات مردمی را بیان می کنند، نشان از هنرمند بودن آنها است.

 

سلم آبادی تصریح کرد: تقوای خبرنگاران موجب شده است که این قشر از انتقادهای مسئولان هراسی نداشته باشند و بر مبنای مسئولیت و ماموریت خودشان مطالبات مردم را به طرز شفاف منتشر کنند.

 

وی زکات کار خبرنگار را قلم او عنوان کرد و افزود: اینکه خبرنگاران می توانند، مشکلی را از مردم رفع کنند، بسیار ارزشمند است و هر انعکاس مطلبی در خبرگزاری ها دارنده نیکی برای مردم است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ضمن تشکر از پویش «الفبای مهربانی»(به عشق مولا) مرکز تخصی رسانه یاران ویژه عیدسعید غدیرخم، گفت: انتشار پوستر این پویش در فضای مجازی سبب شد تا هزار بسته عیدانه بین نیازمندان شهرستان زیرکوه توزیع شود.

 

سلم آبادی خبرنگاران و یاوران مرکز نیکوکاری تخصصی یاران خراسان جنوبی را نعمت هایی برای خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و افزود: نمی توان ارزش کار معنوی این قشر را برشمرد.

 

وی تصریح کرد: در بسیاری از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره)، تخصصی کار کردن و افزایش مهارتِ جلوگیری از تولید فقر را باید فرهنگ سازی کنیم که در این زمینه خبرنگاران نقش آفرینی کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: امسال بیماری منحوس کرونا بسیاری از شغل ها را از بین برد و درآمدها را اندک کرد ولی اتفاقات خوبی در مجموعه امداد صورت گرفت؛ در حوزه مشارکت های مردمی در برنامه و بودجه امداد، 62 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شد تا بتوانیم اختلاف سرانه دولت و نیاز مردم را رفع کنیم، یعنی این نهاد، امسال 62 میلیارد تومان کسری منابع دارد که باید از طریق کمک های مردمی جمع  آوری شود.

 

سلم آبادی با بیان اینکه جمع آوری صدقات و کمک های مردم خراسان جنوبی از طریق توزیع صندوق های صدقه کمیته امداد و 70 مرکز نیکوکاری انجام می شود، گفت: همچنین ۶ مرکز نیکوکاری کمیته امداد به صورت تخصصی در کنار مردم و محرومان هستند.

 

وی تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال، 31 میلیارد تومان کمک های مردمی از محل کمک های مومنانه و عید قربان جمع آوری شد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 97، یک هزار و صد گوسفند به همت خیرین قربانی شد که این تعداد در سال 98 به یک هزار و 48 راس رسید، افزود: امسال به همت خیرین یک هزار و پانصد راس شتر، گاو و گوسفند جهت قربانی تحویل کمیته امداد شد که سبب شد هشت تن گوشت قربانی از سال گذشته، اضافه تر جمع آوری شود که نشان از اعتماد مردم به مجموعه امداد و مراکز نیکوکاری بوده است.

 

سلم آبادی گفت: در چهار ماهه نخست امسال، ۶ درصد درآمدهای مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی از محل جمع آوری زکات واجب و مستحبی بوده و 92 درصد کمک ها، مبتنی بر نیاز مردم بوده است.

 

 

 

 

کد خبر 958612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha