دروس حوزه‌های علمیه باید قرآن محور باشد

حجت الاسلام محرابی با تاکید بر انس با قرآن کریم گفت: دروس حوزه‌های علمیه باید قرآن محور باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محرابی  صبح امروز در آیین پایان دوره تربیت طلاب و حفظ قرآن کریم اظهار کرد: انتخاب طلبگی و روحانیت امری مهم است و بسیاری از افراد راه مادیات را انتخاب می کنند و افرادی چون شما راه روحانیت را انتخاب کردید.

این استاد حوزه های علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روحانیت به افراد کمک می کند تا راه درست را انتخاب کنند، افزود: قرآن باید در حوزه های علمیه به عنوان محوریت باشد و دروسی که تدریس می شود نیز اینچنین باشند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه مسجد حاج شهباز خان جزو مدارسی است که قرآن در آن محوریت دارد، بیان داشت: طلاب علوم دینی در این مدرسه حافظ کل قرآن کریم می شوند.

حجت الاسلام محرابی خاطر نشان کرد: انس با قرآن کریم مراحلی دارد که مرحله آغازین آن تلاوت است و سپس فهم آیات، فهم تقسیری و مرحله عالی آن زندگی با قرآن کریم است که طلاب باید به موارد توجه ویژه داشته باشند.

این استاد حوزه های علمیه استان کرمانشاه  ادامه داد: اگر بخواهیم با قرآن خوشبخت شویم باید آن را بفهمیم و باید مراقب بود که هم جسم قرآن کریم و هم روح آن را درک کنیم.

حجت الاسلام محرابی با بیان اینکه قرآن نقشه راه زندگی ما است، تصریح کرد: قرآن دوای دردهای روحی و روانی ما است که با انس با آن تمامی دردها درمان می‌شود.

وی خاطر همچنین درباره اهمیت طلبگی نیز عنوان کرد: طلبگی فقط لباس و پوشش نیست بلکه اگر اصیل باشد فهم عمیق، شناخت خوب نسبت به خداوند متعال، انسان و جهان است.

این استاد حوزه های علمیه استان کرمانشاه خطاب به طلاب حاضر نیز گفت: طلبه خوب بودن نیازمند تزکیه نفس و پاک کردن درون و جاری کردن صفات خوب خداوند در روح است که باید به این مهم نیز توجه داشت که تزکیه برتر از تعلیم است.

حجت الاسلام محرابی بیان داشت: برای هدایت مردم نیاز است که خود طلبه به سخنانی که می گوید عامل باشد تا سخنانش بر مردم موثر شود ضمن اینکه غیر از این سخنانش موثر نخواهد بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برترین های طلاب در این دوره و نیز مدرسان این مدرسه علمیه تجلیل شد.

کد خبر 958767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha