برق تولیدی نیروگاه خورشیدی عباس آباد دزفول  وارد مدار توزیع شد 

پیام‌فر با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی در منطقه عباس‌آباد دزفول اولین نیروگاه خورشیدی در خوزستان با ظرفیت تولید ۷۵ کیلووات است که وارد مدار توزیع شد گفت: استفاده از انرژی پاک در برنامه‌های درازمدت با حمایت بخش خصوصی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محسن پیام‌فر» امروز (دوشنبه ۲۰ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دزفول ۱۶۰ هزار اشتراک برق وجود دارد که از این تعداد ۱۲۳ هزار مشترک خانگی هستند، از این جهت نمی‌توان برق شهرستان را صنعتی اعلام کرد.

 

رئیس شرکت توزیع برق دزفول افزود: با گذشت از مرداد ماه وضعیت مصرف برق در دزفول کاهش می‌یابد اما برای تابستان ۱۴۰۰ از اکنون برنامه‌ریزی مدیریت مصرف به دلیل افزایش مصرف در فصول گرم سال در دستور کار قرار دارد.

 

وی از حرکت به سمت استفاده از نیروی پاک به‌خاطر هزینه‌های اضافی و کاهش آلودگی‌ها خبر داد و اضافه کرد: یکی از اقداماتی که کشورهای توسعه یافته صورت می‌گیرد استفاده از انرژی پاک نظیر انرژی خورشیدی برای تولید برق است.

 

پیام‌فر تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه برق عدم امکان ذخیره‌سازی برق تولیدی است به همین دلیل استفاده از انرژی پاک بسیار با اهمیت است.

 

وی با اشاره به ورود برق تولیدی یک نیروگاه خورشیدی در دزفول به مدار توزیع برق دزفول ابراز کرد: در راستای استفاده از انرژی پاک نیروگاه خورشیدی عباس‌آباد دزفول برای اولین‌بار در خوزستان با تولید روزانه ۷۵ کیلو وات و با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده و هم اینک وارد مدار توزیع برق دزفول شده است.

 

رئیس شرکت توزیع برق دزفول با بیان اینکه انرژی خورشیدی این نیروگاه از ساعت ۱۰ صبح با انرژی کامل تشعشعات خورشید تا ۵ عصر تامین می‌شود یاد آور شد: شهرستان دزفول به دلیل طولانی بودن ساعات آفتابی در تعداد بیشتر روزهای سال از ظرفیت خدادادی برای تولید برق از خورشید برخوردار است لذا  جهت توسعه نیروگاه خورشیدی از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت و سودهی در این حوزه و بازگشت سرمایه در این خصوص تضمین می‌شود.

 

کد خبر 959069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha