دبیرخانه دائمی جشنواره ملی هنرهای جدید در سمنان ایجاد می شود

فلاح لاله زاری گفت:دبیرخانه دائمی جشنواره ملی هنرهای جدید با محوریت معارف رضوی و عنوان (آهوان) در سمنان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«فرشید فلاح لاله زاری» در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری اولین دوره جشنواره ملی هنرهای جدید با محوریت معارف رضوی و عنوان (آهوان) با بیان اینکه این جشنواره درسال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی برگزار می شود گفت: برگزار کنندگان این جشنواره به دنبال تولید محتوا درابعاد دینی و معارفی با تکیه بر معارف رضوی هستند تا از طریق فضای مجازی فرهنگ رضوی در جامعه توسعه و ترویج یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه کیفیت جشنواره ملی هنرهای جدید با محوریت معارف رضوی و عنوان (آهوان) باید مورد توجه باشد ادامه داد: برنامه های اصلی و جنبی آن با تاکید بر لزوم ارتقای هرچه بیشتر این جشنواره پیش بینی و تدارک شود.

 

وی با اشاره به سیاست بنیاد بین المللی امام رضا (ع) مبنی بر اینکه جشنواره های فرهنگی هنری رضوی باید دارای تنوع، نوآور و خلاقانه باشد اظهار داشت: بر اساس این سیاست، برنامه برگزاری جشنواره ملی هنرهای جدید با محوریت معارف رضوی طراحی و به بنیاد مذکور ارائه و مورد تایید قرار گرفت.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه اولین دوره جشنواره ملی هنرهای جدید رضوی (آهوان) قرار است در سه رشته چیدمان و آثار محیطی، پرفورمنس و هنرهای تجسمی و هنرهای دیجیتال برگزار شود اضافه کرد: دبیرخانه  این جشنواره هفته آینده در مراسمی در سمنان افتتاح و فعالیت رسمی خود را آغازمی کند.

 

در این نشست دبیران علمی و اجرایی و مسئولان برگزاری این جشنواره در خصوص سایر موضوعات این جشنواره بحث و تبادل نظرکردند و تصمیماتی اتخاذ شد.

 

سمنان در سالهای گذشته میزبان جشنواره ملی داستانهای رضوی و نیز خاطرات و سفرنامه رضوی بود که در بخش داستان های رضوی موفق به برگزاری ۱۴ دوره از این جشنواره شد.

کد خبر 959262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha