آذربایجان غربی صاحب «خانه سینمای مستند» می شود

محمدباقر بابایی گفت: آذربایجان غربی برای اولین بار صاحب«خانه سینمای مستند» می شود.

«محمدباقر بابایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: توسعه و گسترش هنر و استعداد های هنری یکی از اولویت های ماست که خانه سینمای مستند می تواند رسیدن به این هدف را هموار کند.

 

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: به زودی با تعیین تکلیف ثبت و هیات موسس و همچنین فرایند های عضو گیری این مکان هنری کار خود را به صورت رسمی برای اولین بار  در آذربایجان غربی شروع می کند.

 

وی با بیان اینکه هدف از تاسیس این خانه شناسایی، عضو گیری و حمایت از هنرمندان و فیلمسازان استان است، تصریح کرد: در دنیای هنر همیشه شاهد بوده ایم که کار های مستند در زمینه معرفی و تبلیغ اثرات ماندگار تر و بازتاب خیلی بهتری داشته است.

 

بابایی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی کنجینه عظیمی از آثار تاریخی و طبیعی است که مستند سازان می توانند در تهیه و تولید فیلم های مستند در راستای معرفی این استان به زیبایی بدرخشند.

 

این مسئول گفت: برای هنرمندان و همچنین علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه مستندسازی، کلاس های آموزشی درطول سال برگزار می شود تا علاقه مندان به فعالیت در این زمینه، در تولید فیلم های مستند خلاقیت بیشتری به خرج داده و محصول ماندگاری تولید کنند.

 

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی یادآور شد: رشادت های بیشماری در 8سال دفاع مقدس در دفتر سترگ تاریخ ثبت شده است که بازآفرینی آن روزها و تهیه مستند های غنی از آموزه های اخلاقی در زمینه فرهنگی و هنری می تواند کارهای بسیار فاخری را به نمایش گذارد.

کد خبر 959264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha