صدور ۳۱ فقره گواهی تأییدیه آسانسور در استاندارد ایلام

مدیرکل استاندارد ایلام از صدور ۳۱ فقره گواهی تأییدیه آسانسور در این استان خبر داد و گفت: آسانسورهای فعال، سالیانه باید توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت و بازرسی شوند.

«مهناز همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: از 77 فقره بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار این اداره کل از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 31 فقره گواهی برای آسانسورهای استان صادر شده است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استاندارد آسانسورها از سال ۱۳۸۲ اجباری اعلام شده و دستور العمل آن نیز جهت صدور پروانه و پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ی کشور ابلاغ شده است لذا بازرسی از آسانسورهای ساختمان‌های عمومی و همچنین دستگاه های دولتی و مراکز درمانی و غیره در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌پذیرد.

 

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسورهای فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی، تأیید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

 

همتی اظهار کرد: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذی صلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور می‌باشد.

کد خبر 959280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha