مرمت موزه هنرهای معاصر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است

مدیرکل مرکزهنرهای تجسمی با بیان اینکه پیشرفت فاز دوم مرمت موزه هنرهای معاصر به ۹۸ درصد رسیده است،گفت: کل مجموعه در مرحله ۹۱ درصد پیشرفت به سر می‌برد و ۹ درصد باقیمانده نیز به انتقال آثار از گنیجینه و انجام تست‌های استاندارد مربوط است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی  خبرگزاری شبستان،  امروز سه شنبه 21 مرداد در موزه هنرهای معاصر پس از بیش از دو سال تعمیر و بازسازی به روی خبرنگاران تجسمی باز شد تا بار دیگر شاهد روند مراحل پیشرفت بازسازی گنجینه موزه هنرهای معاصر  باشند، در جریان این بازدید «هادی مظفری»،مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  درباره روند بهسازی و مرمت موزه هنرهای معاصر توضیح داد: امیدوار هستیم مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران تا پایان شهریورماه به  اتمام برسد؛ دو سال پیش که مرمت موزه را آغاز کردیم تصورمان آن بود که می‌توانیم قوی‌تر و در زمانی کوتاه این کار را انجام دهیم اما طی عملیات مرمت و با مسائل و شرایطی روبرو شدیم که این پروژه را تا به امروز که بیش از دو سال از آ‌غاز آن می‌گذرد به طول انجامد در واقع خلف وعده‌ای که در این زمینه انجام شد به دلیل اهمیت این کار بود و زمان را به نفع حفظ مجموعه به لحاظ آثار و معماری صرف کردیم.

مدیرکل مرکزهنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مرمت موزه هنرهای معاصر در ۱۲ جبهه اصلی شروع شد که در دو فاز انجام گرفت فاز اول ۱۳۰ جبهه فرعی و فاز دوم ۸۰ جبهه فرعی را مرمت کردیم.  پیشرفت فاز دوم در مرحله ۹۸ درصد است اما کل مجموعه در مرحله ۹۱ درصد پیشرفت به سر می‌برد و ۹ درصد باقیمانده نیز به انتقال آثار از گنیجینه و انجام تست‌های استاندارد مربوط است.

 

هادی مظفری اظهار کرد: مجموعه ریل‌های گنجینه موزه هنرهای معاصر کاملا عوض شده‌اند و از  ۸۶ ریل به ۱۰۶ ریال افزایش یافته‌اند. در این میان این ریل‌ها به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که حرکت آنها با کمترین ارتعاش و لرزش برای آثار هنری همراه باشد در عین حال سعی شده با افزایش امنیت و ظرفیت مراقبت از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر که برخی از آنها در دنیا منحصر به فرد هستند نگهداری شود.

وی با اشاره به نصب سیستم اعلام حریق نصب شده در گنجینه موزه هنرهای معاصر گفت:  راه‌اندازی سیستم اطفای حریق در مجموعه گنجینه با توجه به شرایط خاص آثار هنری نیازمند تامین بودجه است که در فازها و مراحل بعدی انجام خواهد شد.

کد خبر 959366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha