برپایی مسابقه بزم پرستوها و راه اندازی کاروان نمادین ورود آزادگان از میدان کرج تا بیمارستان کوثر

رستمیان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان و نوجوان گفت: یکی از برنامه های اداره کل شهید و امور ایثارگران البرز در سالروز ورود آزادگان، برپایی مسابقه بزم پرستوها و راه اندازی کاروان نمادین ورود آزادگان به کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « سلیمان رستمیان» سه شنبه (۲۱ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تکریم سالروز ورود آزادگان (۲۶ مرداد) در تقویم تاریخ کشورمان گفت: ویژه برنامه های متنوعی به منظور گرامیداشت این روز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز افزود: ایثار و ایستادگی رزمندگان در طول هشت سال در طول دوران اسارت در زندان های بعثی عراق همواره مثال زدنی و قابل تأمل است. 

وی توضیح داد: سال جاری با توجه به شیوع بیماری کرونا ویژه برنامه های روز تکریم آزادگان در قالب فضای مجازی برگزار می شود که در کنار آن تولید و پخش مستند آزادگان در صدا و سیمای استانی در قالب ۱۶ برنامه خاطره گویی است. 

رستمیان مطرح کرد: هدف از گرامیداشت و تکریم این روز معرفی روحیه ایثار و ایستادگی آزادگان به جوانان با هدف ترویج سبک زندگی برپایه ایثار و شهادت است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز تصریح کرد: برپایی مسابقه بزم پرستوها با محوریت آزادگان سرافراز که پس از سال ها به وطن برگشتند در قالب مجازی است که علاقمندان با مراجعه به صفحه مجازی با عنوان نوید شاهد البرز می توانند در این مسابقه شرکت کنند. 

وی توضیح داد: حرکت نمادین اتوبوس اسراء در روز ۲۶ مرداد از میدان کرج به سمت بیمارستان کوثر نیز از دیگر برنامه های این اداره کل به مناسبت این روز است. 

رستمیان از اردوی سه روزه ویژه آزادگان در مجموعه تفریحی باغ کردان خبر داد و گفت: با رعایت قوانین بهداشتی در جریان مقابله با کرونا این برنامه تفریحی ویژه خانواده این عزیزان برگزار می شود. 

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت البرز مطرح کرد: حضور آزادگان در مراکز درمانی با هدف تجلیل و تقدیر از اهتمام کادر بیمارستانی در جریان شیوع بیماری کرونا از دیگر برنامه های این مناسبت است. 

 

 

 

 

کد خبر 959386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha