اجرای مطالعات جمع آوری آب های سطحی در ۸ شهر گلستان

همدم گفت: هشت شهر استان گلستان هنوز اقدامی برای مطالعه جمع آوری آب های سطحی انجام ندادند که بنا است این مهم پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عفت همدم» عصر امروز(سه شنبه 21 مرداد) در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل دیده گلستان اظهار کرد: از مجموعه 34 شهر در استان 15 شهر موضوع مطالعات جمع آوری آب های سطحی را انجام داده است و در   11 شهر مطالعات ناتمام مانده  و در هشت شهر نیز هنوز برای این مطالعات اقدامی نشده است.

 

مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان ادامه داد: بر حسب مصوبه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان جلسات متعددی برگزار شد و در خصوص انجام این مطالعات دستورات لازم از سوی معاون عمرانی استاندار صادر شد.

 

همدم  به تأمین اعتبارات لازم برای شهرهای تازه تأسیس در اجرای مطالعات آب های سطحی اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع انتظار داریم این مطالعات از محل اعتبارات جمع آوری سطحی و یا از منابع استانی انجام شود.

 

وی بابیان اینکه در 11 شهر که مطالعات جمع آوری سطحی آنها نیمه تمام باقی مانده از اعتبارات ملی استفاده می کنند، تصریح کرد: در  برخی از شهرهای استان حریم رودخانه در طرح جامع و تفصیلی شهر با حریم  استعلام گرفته شده از آب منطقه ای استان  مغایرت دارد و این در حالی است که در جلسات  تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر نماینده آب منطقه ای حضور دارد.

 


مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گلستان به تعیین و تکلیف واحدهای مسکونی در مناطق حریم رودخانه ها اشاره کرد و یادآور شد: بنا به تصمیم قرارگاه بازسازی بنا شد شهرداری نسبت به شناسایی این واحدها اقدام کند.

 

کد خبر 959460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha