ارتباط بین رسانه و سلامت یک همکاری و همدلی است

دکتر فرشیدی گفت: ارتباط بین رسانه و سلامت در شرایط بیماری و همه گیری ویروس کرونا یک همکاری و همدلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « حسین فرشیدی » در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگز شد، ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران حوزه سلامت، از تلاش ها و همکاری خبرنگاران با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشکر کرد.

 

وی با بیان اینکه روز ۱۷ مرداد بهانه ای شد که بتوانیم از این روز استفاده کرده و فرصتی پیش آید از کسانی که به عنوان خبرنگار، وقت و آبرو و جانشان را در این راه گذاشته اند تقدیر کنیم، اظهار کرد: اگر کاری از بهداشت و درمان بخواهد تاثیرش را نشان دهد، جز از طریق اطلاع رسانی توسط خبرنگاران، امکان پذیر نیست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه خبرنگاری کار حساسی است و بدون اطلاع رسانی صحیح نمی توان کاری پیش برد، عنوان کرد: در استان هرمزگان در مسیر کاهشی قرار داریم و این موضوع از تیر ماه، به وقوع پیوسته و این کاهش در مراجعه به مراکز درمانی هم نمود پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اهمیت افزایش امید در بین افراد جامعه، گفت: استراتژی های درمانی که در این ایام برای مبارزه با کووید 19 صورت می گیرد، یک همدلی بسیار خوبی ایجاد کرده است.

 

دکتر فرشیدی همراهی و همکاری استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس و سایر مسئولان استانی را ستودنی دانست و افزود: اکنون برنامه های سلامت استان به عنوان اولویت های استانداری قرار دارد؛ مسئولان تمام قوای خود را برای تکمیل بیمارستانهای استان به کار بسته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: اکنون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شاهد حمایت های همه جانبه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که می تواند نوید بخش آینده ای روشن برای بخش سلامت استان باشد.

 

وی از افتتاح بیمارستان 130 تخت خوابی شریعتی بندرعباس در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در فاز نخست، کلینیک تخصصی این بیمارستان با بخش های متخصص زنان، نوزادان و اطفال راه اندازی شد.

دکتر فرشیدی در راستای اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در مراکز درمانی، از ابتدای فعالیت بیمارستان شریعتی بندرعباس از تمام بیمارانی که در این مرکز درمانی بستری می شوند، تست کرونا گرفته می شود.

دکتر « کیانوش جهانپور »، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: رسانه ها در کنار دانشگاههای علوم پزشکی یک تلاش جهادی را رقم زدند.

 

دکتر جهانپور افزود: یکی از این دانشگاهها، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود که در همه حوزه ها خوش درخشید و این تلاشها مدیون زحمات رئیس دانشگاه، اعضای رئیسه و ایثارگری و پایداری جهادی همه جهادگران خط مقدم حوزه بهداشت و درمان، دارو و تجهیزات پزشکی است.

 

وی اظهار کرد: استان هرمزگان طی دو ماه اخیر جزو استان‌های قرمز بود که با عملکرد مناسب دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سایر دستگاه‌ها و همکاری خوب مردم از شرایط سخت عبور کرد و در صورت ادامه این روند شاهد کاهش بیشتر مبتلایان به کرونا در هرمزگان خواهیم بود.

 

دکتر جهانپور با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و مراسمات مذهبی در کشور، عنوان کرد: نگرانی‌هایی در حوزه سلامت وجود داشت که با تدابیر مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر شاهد برگزاری مراسمات عزاداری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهیم بود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک مراسمات به نحوه مطلوبی برگزار خواهد شد و جلوه‌ای دیگر از همکاری و همیاری مردم را در یک حماسه عاشورای شاهد خواهیم بود.

 

وی به اجرای هرچه جدی‌تر پویش من ماسک می‌زنم اشاره و کاهش نسبی آمار فوتی و بستری را ناشی از عمل به این موضوع دانست و از همه مردمی که در مراسمات عزاداری اباعبدالحسین (ع) حضور می‌یابند، خواست تا حتماً استفاده از ماسک را مورد توجه قرار دهند.

 

جهانپور بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در ایام سوگواری ماه محرم، تاکید کرد و گفت : انشاالله محرم را با رعایت جدی پرتکل های بهداشتی پشت سر خواهیم گذاشت و با برگزاری مراسم واقعی و باشکوه بدون اینکه دستورالعمل های بهداشتی مورد خدشه قرار گیرد.

 

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ابراز کرد: با توجه به پویش ملی من ماسک می زنم در یکی دو هفته اخیر شاهد کاهش موارد بستری و همچنین کاهش فوت ناشی از کرونا در کشور بودیم ادامه این روند مستلزم مشارکت اجتماعی و استمرار استفاده همگانی از ماسک در هر نقطه از کشور است.

 

دکتر جهانپور اظهار کرد: عمق نگرانی ها از پایان شهریور ماه و فصل پاییز است که امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم شاهد افزایش موارد مثبت در کشور نباشیم.

 

وی بیان کرد: مشارکت همگانی آحاد مردم با حضور اصحاب رسانه رقم خواهد خورد و اغناء افکار عمومی ثمره مشارکت همکاران رسانه خواهد بود.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ضمن تشکر از تلاش های اصحاب رسانه در راستای همراهی با حوزه سلامت، عنوان کرد: از همکاران رسانه سلامت در استان استمداد می طلبیم که ما را تنها نگذارند. انشاالله در بسیج پیشگیری از کرونا که مستلزم بسیج ملی و مشارکت همگانی است همه خبرنگاران مشارکت خواهند کرد.

 

دکتر « فاطمه نوروزیان »، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران استان، گفت: «۱۷ مرداد، روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند. خبرنگارانی که به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌اند و وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش هستند.

 

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: پزشکان علاوه بر درمان، باید دانش و اطلاعات پزشکی را به مردم منتقل کنند و برای این کار نیاز به یک زبان ساده برای انتقال مفاهیم پزشکی به مردم است که این کار را نیز خبرنگاران پرتلاش همواره بر عهده گرفته و به نوعی انتقال دهنده مفاهیم پزشکی به زبان ساده برای مردم هستند.

 

وی عنوان کرد: خبرنگاران در کنار مسئولان، نقش مهمی در امر خدمت رسانی به مردم دارند و از آنجا که اصحاب رسانه با مطالبات مردم آشنایی بیشتری دارند، در کمک به حل مشکلات اثر گذار هستند.

 

 

 

کد خبر 959495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha