هدررفت ۲۵ درصدی آب آشامیدنی در روستاهای شیروان

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان از هدر رفت حدود ۲۵ درصد از آب آشامیدنی در روستاهای شیروان خبر داد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: هدر رفت آب آشامیدنی در روستاهای این شهرستان به علت فرسودگی شبکه‌های توزیع است.

 


مدیر امور آب و فاضلاب شیروان بیان کرد: با اقدام این شرکت برای اصلاح شبکه ها،  هفت درصد از هدررفت آب در سه سال اخیر کاسته شده است و حال آنکه طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ تا ۳۲ کیلومتر از شبکه آب شرب این شهرستان نوسازی شود.

 


رمضانی با بیان اینکه تعویض این میزان از شبکه آب شرب اعتباری بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال می طلبد، عنوان کرد: هم اکنون ۲۳ طرح آب در حوزه شهری و روستایی شهرستان با ۳۵۵ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست که با توجه به وسعت شهرستان نیاز به تعریف پروژه های بیشتری در این حوزه داریم.

 


وی حجم کنونی مخازن ذخیره آب شهر شیروان را ۳۰ هزار مترمکعب عنوان و خاطرنشان کرد: هم اکنون یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در شیروان، یک مخزن دوهزار مترمکعبی در زیارت و یک مخزن دو هزار مترمکعبی در قوشخانه در حال ساخت است.

 


مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با اشاره به اینکه آب شرب این شهر از سد بارزو تامین می شود، تصریح کرد: مصرف کنونی آب مشترکان شیروانی ۳۴۰ تا ۳۵۰ لیتر بر ثانیه است که در صورت نیاز، آب چاه شماره ۱۹ در منطقه شیرکوه نیز به عنوان پشتیبان وارد مدار مصرف می شود.

 


رمضانی تصریح کرد: همچنین شبکه فاضلاب در شهرک ها و بخشی از منطقه غربی شهر اجرا شده که اگرچه اجرای این طرح مشکلات و سختی های زیادی دارد اما مطمئناً نتیجه آن برای شهرستان ثمربخش خواهد بود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان اذعان کرد: هم اینک این شهرستان ۱۵ هزار و ۷۶۰ مشترک روستایی و ۳۸ هزار و ۷۴۷ مشرک شهری دارد.

 

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 959565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha