عزاداری ماه محرم با شرائط ویژه و متفاوتی در البرز برگزار می شود

حجت الاسلام ولایی برحق با اشاره به فعالیت ۴ هزار هیئت، کانون فرهنگی هنری، مسجد و ... در سطح استان البرز گفت: عزاداری ماه محرم با شرائط ویژه و متفاوتی در البرز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام ولایی برحق» طی نشستی با حضور اصحاب رسانه که چهارشنبه ۲۲ مرداد در سازمان تبلیغات اسلامی البرز برگزار شد گفت: عزاداری ماه محرم با شرائط ویژه و متفاوتی در البرز برگزار می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: ظرفیت بی بدیل و شاخص اطلاع رسانی اصحاب رسانه در حوزه مطالبه گری بخش های مختلف اجتماعی از مهمترین ویژگی های رسانه است و جای آن دارد که از فعالان این عرصه به مناسبت بزرگداشت خبر تجلیل و تقدیر به عمل آید. 

وی با اشاره به شرائط شیوع کرونا در دوره کنونی مطرح کرد: جریان متفاوتی که در دوره جدید با توجه به شیوع بیماری کرونا روی داده است روند فعالیت های مذهبی به ویژه عزاداری ماه محرم را با تغییراتی روبه رو کرده است. 

وی توضیح داد: در سطح استان البرز بیش از ۴ هزار هیئت و حسینیه و کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت دارند که در امر برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا در ماه محرم ویژه برنامه های خود را متناسب با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می کنند.

رزمایش مواسات و همدلی نمونه شاخص فعالیت هیئت های مذهبی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: یکی از شاخص های فعالیت هیئت های مذهبی در قالب بسیج و نیروهای مسجدی، گندزدایی معابر، برپایی رزمایش مواسات و همدلی است.

حجت الاسلام ولایی برحق مطرح کرد: حضور همین هیئت های مذهبی در برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) در قالب متفاوتی مبتنی بر رعایت نکات بهداشتی است. 

پیوست رسانه ای ویژه هیئت های مذهبی در آئین عزاداری امام حسین(ع)

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز عنوان کرد: طراحی پیوست رسانه ای ویژه هیئت های مذهبی با هدف تقویت و رشد برنامه ها و انعکاس آن همچنین بهره مندی از فضای مجازی از دیگر اقدامات صورت گرفته است. 

حجت الاسلام ولایی برحق مطرح کرد: پیشینه خدمات حوزه سلامت فرهنگی هیئت ها در جریان مقابله با کرونا ویروس در قالب تغسیل اموات ناشی از کرونا، گندزدایی معابر و مکان های عمومی و ... است.

راه اندازی گروه روضه « اصحاب الحسین(ع) » در محلات

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته راه اندازی گروه روضه اصحاب الحسین(ع) است که در قالب یک گروه سه نفره روضه در محلات در ایام محرم در مدت زمان معین با یک بلندگو کوچک روضه خوانی می کنند.

حجت الاسلام ولایی برحق ادامه داد: محرمی متفاوت تر از همیشه در سال جاری برگزار می شود طرح علمداران که با همکاری مجموعه هایی چون شهرداری کرج با هدف فضاسازی محرم شکل گرفته است که در قالب این طرح افرادی که تمایل داشته باشند پرچم عزاداری امام حسین(ع) را بر سر در منزل خود نصب می کنند. 

 

 

کد خبر 959745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha