برنامه ریزی جدی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است

ثمینی با تاکید بر ضرورت تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: ‍ ترویج کتابخوانی فرایند گسترده‌ای است که باید هدف گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز(22 مرداد) در انجمن کتابخانه های عمومی استان لرستان، گفت: نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند برنامه ریزی جدی است.

 

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار داشت: ترویج کتابخوانی، کار فرهنگی بسیار بزرگ و فرایند گسترده‌ای است که باید هدف گذاری شده تا با پیگیری به یک کار ماندگار تبدیل شود.  

 

وی با تقدیر از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی،  اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم الحرام، بیان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع)شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است و جان خود را در راه مقابله با جهل و نادانی فدا کرده است.

 

ثمینی ابراز داشت: بمنظور تحقق منویات مقام معظم رهبری، باید تلاش کرده اهداف عاشورا را خوب تبیین کنیم و به معنای واقعی طبق فرموده حضرت امام (ره)، اسلام ناب محمدی را به جامعه و جهان معرفی کنیم. 

 

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم اطلاعات و آگاهی مردم را افزایش داده و با تهیه کتاب به عنوان ابزار آگاهی و ارتقاء دانش، گام برداریم.

 

معاون استاندارلرستان با اشاره به ظرفیت فضای مجازی گفت: استفاده صحیح از  این ظرفیت، فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج منویات رهبر معظم انقلاب و  مقابله با جهل و تزویر و دین ستیزی است.  

 

وی افزود: عموم افراد و خصوصاً اصحاب رسانه می‌توانند از این ظرفیت برای اطلاع رسانی به مردم استفاده کنند .

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان از کتاب به‌عنوان ماندگارترین رسانه کاغذی نام برد و گفت: انجمن کتابخانه های عمومی با پیگیری‌های لازم و تامین کتاب، نیاز مردم را در این رابطه برطرف نموده و زمینه تشویق مردم و ترویج کتابخوانی را فراهم کنند.

 

ثمینی تصریح کرد: ترویج کتابخوانی، کار فرهنگی بسیار بزرگ و فرایند گسترده‌ای است که باید هدف گذاری شده تا با پیگیری به یک کار ماندگار تبدیل شود. 

 

وی در ادامه به ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در این امر تاکید کرد و گفت: اگرچه در بیشتر مناطق کتابخانه‌ها دایر شده و فعال هستند اما نباید فقط به امید اعتبارات دولتی ماند و لازم است برای توسعه و گسترش امر کتابخوانی از ظرفیت خیرین استفاده کرد. 

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر ضرورت همکاری فرمانداران،روحانیون ائمه محترم جمعه و سایر مسئولین در این زمینه تاکید کرد تا در ایجاد و توسعه فضای کتابخانه ها بهره مندی لازم برای مردم فراهم شود.

کد خبر 959747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha