محمد رضا ترکی، ادبیات انقلاب اسلامی را بررسی می کند

بیست‌ و ‌ششمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «ادبیات انقلاب اسلامی از نظر تا نظریه» با حضور محمدرضا ترکی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بیست‌و ‌ششمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «ادبیات انقلاب اسلامی از نظر تا نظریه» با موضوع «بررسی ساحت های ادبیات انقلاب اسلامی ایران» ساعت 10 یکشنبه، 26 مرداد به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با حضور دکتر اسماعیل امینی و دکتر محمد رضا ترکی برگزار می شود.

 

دکتر محمد رضا ترکی متولد 17 خرداد 1341 در آبادان، نویسنده، شاعر، مترجم، پژوهشگر و استاد دانشگاه است.وی دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. پیشگامان شعر فارسی، پارسای پارسی، از واژه تا صدا، پرسه در عرصه کلمات، نقد صیرفیان، فصل فاصله، خاکستر آیینه، بغض در نواحی لبخند، سالهای بی ترانگی، خاکستر آیینه، بیا پایین و هنوز اول عشق است از جمله کتابهای ترکی است. سردبیری فصلنامه شعر،دبیر تحریریه فصلنامه وقف و مدیر رادیو فرهنگی در کارنامه کاری وی مشاهده می شود.

 

دکتر اسماعیل امینی، شاعر، نویسنده، طنز پرداز، منتقد ادبی و استاد دانشگاه دیگر سخنران این نشست است. امینی متولد 1342در تهران است. وی که داوری برخی از جشنواره های ادبی را عهده دار است، کتابهایی همچون جلسه شعر، لبخند بر لب شعر، بوستان بی درخت، لبخند غیر مجاز، نشر اکاذیب، اسبها و خرها، تبسم دوست، دلقک و شاعر دربار و عمو زورگیر را نوشته است.

 

 گفتنی است، این نشست به صورت مجازی برگزار می شود و علاقمندان می توانند در بستر برنامه «اسکای‌روم» به صورت آنلاین و از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/ricac/literatureدر سایت پژوهشگاه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در این نشست شرکت کنند.

 

 

کد خبر 959772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha