بازداشت فلسطینی‌ها بعد از اعلام پروژه الحاق صهیونیستها

گزارش ها از سرزمین های اشغالی و مقاومت مردم فلسطینی حاکی از این است که تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از اعلام پروژه الحاق سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری شدیدتر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گزارش ها از سرزمین های اشغالی و مقاومت مردم فلسطینی حاکی از این است که تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از اعلام پروژه الحاق سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری شدیدتر شده است.

 

 بنا بر گزارش ها رژیم صهیونیستی در طول یک ماه گذشته 429 فلسطینی را بازداشت کرده است که 32 نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

 

گزارش ها می گویند بیشتر بازداشت شدگان در شهر بیت المقدس به خاطر اعتراض به پروژه های یهودی سازی شهر و الحاق کرانه باختری صورت گرفته است. نهادهای بین المللی گزارش می دهند که صهیونیستها یک سری اقدامات امنیتی گسترده برای ساکت کردن اعتراضها انجام می دهند.

 

بر اساس این گزارش تعداد کل بازداشت شدگان فلسطینی که در زندانهای اسرائیل حضور دارند به 4500 نفر رسیده است که 41 نفر آنها زن هستند.

 

سازمان های فلسطینی از جمله کمیسیون امور اسرای فلسطین ، انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر ADDAMEER و مرکز اطلاعات وادی هیلوه – سیلوان در بیانیه ای مشترک از جوامع بین الملل خواستار رسیدگی به وضعیت اسرای فلسطینی شدند.

 

در این بیانیه گفته شده است که وضعیت اسرای فلسطینی با وجود شیوع ویروس کرونا در زندان های اسرائیل وخیم گزارش شده است.

 

این نهادها گفتند كه نیروهای اسرائیلی اقدامات خشنی برای آزار و اذیت زندانیان اتخاذ می كنند.

 

در این بیانیه آمده است: آنها از شیوع ویروس کرونا سوءاستفاده کرده و مانع ملاقات زندانیان با خانواده های خود می شوند.

 

این نهادها از جامعه جهانی خواسته اند كه برای آزادی زندانیان بیمار و زن و كودک ، به رژیم اسرائیل فشار آورده و به یك كمیته بین المللی بی طرف اجازه دهد كه شرایط زندانیان و نتایج نمونه های آزمایش کرونا آنها را بررسی كند.

 

در این بیانیه همچنین آمده است که تعداد بازداشت شدگان تحت بازداشت اداری به حدود 360 رسیده است.

 

بازداشت اداری یک زندانی بدون محاکمه یا اتهامی است که در آن اسرائیل بازداشت شدگان را تا شش ماه نگه می دارد و ممکن است این مدت به طور نامحدود طولانی شود. برخی از زندانیان تا 11 سال در بازداشت اداری بوده اند و هیچ اتهامی علیه آنها صادر نشده است.

کد خبر 959981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha