گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

فرجیان با اشاره به اهمیت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: گرامیداشت این روز می تواند گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدالرضا فرجیان» امروز (پنج‌شنبه ۲۳ مرداد) در نشست با ایثارگران در محل بنیاد شهید خوزستان اظهار کرد: گرامیداشت سالروز ورود آزادگان و اجرای برنامه‌های پرشور و معنوی ضروری است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره آن روزهای شیرین ورود آزادگان به میهن می‌تواند گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد تاکید کرد: باید به شیوه‌ای عمل کنیم که نسل جدید و جوانان و نوجوانان کشورمان بیش از پیش با ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا شوند.

 

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت پایه‌هایی دارد که یکی از این پایه‌ها وجود ایثارگرانی است که بیش از هشت یا ۹ سال از دوران دفاع مقدس را در زندان‌های بعثی عراق در اسارت بودند.

 

فرجیان اضافه کرد: این ایثارگران در دوران اسارت با صبوری بسیاری تمام تلاش خود را برای حفظ شان و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار گرفتند بنابراین باید تجلیل از این ایثارگران و برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در خور شان آنان برگزار شود.

 

وی به هفته دفاع مقدس و اهمیت گرامیداشت این هفته نیز اشاره کرد و اذعان داشت: امسال نیز بنا داریم برنامه‌های متنوع و منسجمی همچون سال‌های گذشته برای گرامیداشت این هفته که مصادف باچهلمین سال هفته دفاع مقدس است برگزار کنیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان همچنین با اشاره به دومین سالگرد شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور عنوان کرد: براین اساس باید برنامه‌ها و اقدامات ویژه‌ای در راستای گرامیداشت این روز در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان انجام شوند.

 

وی با بیان اینکه امسال به دلیل وجود بیماری کرونا هنوز تصمیمی در رابطه با برگزاری رژه نیروهای مسلح صورت نگرفته است ابراز کرد: در صورتی که این رژه برگزار نشود می‌توانیم با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی حداقل در محل قتلگاه شهدا مراسم ادای احترام به این شهدای والامقام را برگزار کنیم.

 

فرجیان بر ضرورت گسترش فعالیت‌های مجازی در راستای گرامیداشت این ایام تاکید کرد و یاد آور شد: باید حرکت‌های جدید و نوآوری‌های خوبی برای معرفی هفته دفاع مقدس و شهدای عزیز داشته باشیم.

 

همچنین در این نشست «حسن نورانی» اظهار داشت: با توجه به اینکه در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم، مقرر شده است برنامه‌های اجرایی در طول سال با عنوان و بزرگداشت دفاع مقدس انجام شود.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا برنامه‌هایی برای گرامیداشت این روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد: 26 مرداد یکی از روزهای خاطره‌انگیز انقلاب اسلامی است که فرزندان عزیز ایران پس از سال‌ها رنج و مشقت و دوری از وطن و سرشار از زخم ها و رنج هایی که در دوران اسارت دیدند، سرفراز و قهرمان به میهن اسلامی بازگشتند و برگ زرینی دیگر را در تاریخ شکوهمند اسلامی رقم زدند.

 

کد خبر 959982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha