تبدیل بیمارستان آیت الله خوانساری به مدرن ترین مرکز جامع سرطان کشور/ تجهیز به دستگاه شتاب دهنده درمان سرطان

جمالیان از تبدیل بیمارستان آیت الله خوانساری به مدرن ترین مرکز جامع سرطان کشور در آینده نزدیک و با تجهیز این بیمارستان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «محمد جمالیان» با اشاره به خریداری اولین دستگاه شتاب دهنده خطی به منظور ارائه خدمت هر چه بهتر به مردم در جمع خبرنگاران گفت: اولین دستگاه شتاب دهنده خطی درمان بیماران مبتلا به سرطان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک خریداری شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک با بیان اینکه این دستگاه جهت ارائه خدمت به استان مرکزی انتقال داده شده است، افزود: خرید این دستگاه نتیجه تلاش‌های طولانی مدت تیم دانشگاه بوده که توانستیم دستگاه شتاب دهنده پیشرفته و ورژن روز دنیا را وارد این استان کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه این دستگاه در راه ارائه خدمات پیشرفته به بیماران مبتلا به سرطان خریداری شده است، خاطر نشان کرد: با خرید این دستگاه یک گام اساسی در راستای اینکه بتوانیم در آینده ای نزدیک بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را به یکی از مدرن‌ترین مراکز جامع سرطان کشور تبدیل کنیم برداشته شده است.

 

جمالیان مزیت دستگاه شتابدهنده خریداری شده بر دستگاه قبلی را داشتن عوارض کمتر دانست و بیان کرد: این دستگاه در انجام رادیوتراپی عوارض کمتری برای بیمار به وجود می آورد و فقط تمرکز بر روی تومور دارد که باعث می گردد عوارض کمتری بر روی بافت سالم به جای بگذارد.

 

این مقام مسئول به وجود چهار تعداد از این دستگاه در کشور اشاره کرد و ادامه داد: استان مرکزی یکی از معدود استان‌های است که می تواند از به روزترین تکنولوژی دنیا برای درمان بیماران مبتلا به سرطان استفاده نماید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک اضافه کرد: جا دارد از پیگیری های نمایندگان محترم دوره دهم مجلس شورای اسلامی در اراک تقدیر و تشکر داشته باشم که برای تهیه این دستگاه شتابدهنده زحمات زیادی را کشیده اند.

 

جمالیان با بیان اینکه حدود یکسال برای خرید دستگاه شتاب دهنده برای استان مرکزی تلاش کردیم بیان کرد: در این زمان استان‌های بزرگ به دنبال خرید این دستگاه بودند، که در نهایت استان مرکزی با پیگیری های انجام شده موفق به خریداری این دستگاه شد.

 

این مقام مسئول در ادامه به شیوع ویروس کرونا در استان و ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی و مالی در استان اشاره کرد و گفت: سلامت مردم از اولویت های کاری ما است و در این راستا با وجود تمامی مشکلات در تلاشیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک اضافه کرد: امید است با این تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان بتوانیم گام موثری در راستای سلامت هر چه بیشتر هموطنان و هم استانی های عزیز برداریم.

کد خبر 959995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha