مرحله دوم طرح آمران سلامت در سطح روستاهای بهشهر اجرایی شد

ترابی از اجرای مرحله دوم طرح آمران سلامت در سطح روستاهای بهشهر خبر داد و گفت: این طرح در ادامه اجرای موفق مرحله اول آمران سلامت اجرایی شده است.

« محمدرضا ترابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر گفت: جمعیت هلال احمر، جمعیتی آماده باش در تمام مراحل کمک رسانی و امداد است و اکنون نه تنها در خطرات و حوادث وارد شده است، بلکه برای مقابله با کرونا هم با آمادگی کامل وارد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر افزود: طرح «آمران سلامت» در دوران کرونا، هشدار و ارائه توصیه‌های بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا است که در دستور کار هلال احمر بهشهر در شهر و روستا قرار داد

 

وی اظهار کرد: تیم های مختلف هلال احمر در طرح « آمران سلامت» به همراه آموزش و اهدای ماسک به شهروندان و کسبه تلاش دارند تا اطلاع رسانی مناسبی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

 

ترابی گفت: مرحله اول « طرح آمران سلامت» در سطح شهر بهشهر و رستمکلا اجرایی شد که به عنوان نمونه در یک هفته 5 منطقه پر تردد خیابان امام، خیابان هنر، خیابان شهید مدنی، خیابان شهید رجایی و 17 شهریور با حضور داوطلبان، اعضای تیم پزشکی و بهداشت، جوانان و نجاتگران هلال احمر بهشهر با هدف اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا انجام شد.

 

وی ادامه داد: در این طرح اعضای هلال احمر بهشهر با حضور در فروشگاه ها، پاساژها، مغازه ها و بین دستفروشان با قدردانی از صاحبان فروشگاه هایی که پروتکل بهداشتی را رعایت کردند؛ با توزیع تراکت و بروشور و همچنین ماسک در بین افزاد، راهنمایی و مشاوره بهداشتی ارائه کردند.

رئیس هلال احمر بهشهر یادآور شد: در این راستا 2 هزار تراکت توزیع شد و همچنین 100 عدد ماسک در بین افراد توزیع شد.

 

وی تصریح کرد: طرح « آمران سلامت» با شیوع جدید ویروس کرونا، به همراه تیم های مختلف داوطلبان و امدادگران هلال احمر شهرستان بهشهر  در سطح شهرها برگزار شد و در ماموریت جدید خود اطلاع رسانی در سطح روستا را در دستور کار قرار دارد و اکنون تیم های مختلف هلال احمر در سطح روستاها اطلاع رسانی برای مقابله با کرونا را در دستور کار خود دارند.

 

ترابی با اشاره به اینکه هلال احمر از اسفندماه سال گذشته با شیوع کرونا در خط اول اطلاع رسانی همراه و همگام با بهداشت و درمان و مسئولان بوده است، تصریح کرد: با برپایی ایستگاه‌های مختلف در مرحله اول کرونا، غربالگری‌های اولیه از مسافران انجام شد و همچنین گندزدایی و کمک به محرومان و بیماران با قوت اجرایی شد.

کد خبر 960019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha