از معامله قرن به توافق حقیر رسیدند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به قطعی شدن توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط گفت: «از معامله قرن به توافق حقیر رسیدند. شناسایی اسرائیل توسط امارات!! کوهی که موش زایید!».

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، روز گذشته چندین رسانه جهانی از جمله رویترز، از قطعی شدن توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط خبر دادند. روابطی که در سال های گذشته به طور غیررسمی و دور از چشم رسانه ها صورت می گرفت اما گاه و بیگاه گمانه زنی هایی درباره آن مطرح می شد. حالا اما به نظر می رسد با تایید این اخبار از سوی دولت امارات طی بیانیه ای رسمی، دیگر جایی برای پنهان کاری نیست. 

 

 

این تصمیم دولت امارات اما از همان ساعات نخستین با واکنش گسترده مسلمانان کشورهای مختلف روبرو شد. در ایران هم علاوه بر گروه های مختلف فکری و سیاسی، مقام های کشوری و لشکری این اقدام دولت امارات را مورد انتقاد قراردادند. «سیدعباس صالحی» نیز از جمله مدیران فرهنگی بود که پس از تایید رسمی این توافق سیاسی، در توییتر خود به آن واکنش نشان داد. 

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این توییت نوشت: «از معامله قرن به توافق حقیر رسیدند. شناسایی اسرائیل توسط امارات!! کوهی که موش زایید!». 

 

 

او در ادامه نیز با یادآوری مساله فلسطین و تلاش برخی کشورها برای نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان به سخنانی از امام علی(ع) اشاره کرده است: «قد ارعدوا و ابرقوا و مع هذین الامرین الفشل/ چونان تندر خروشیدند و چونان برق درخشیدند، اما پیش نرفتند و واپس‌خزیدند.»

کد خبر 960218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha