رتبه نخست آران و بیدگل در اجرای گفتمان‌های دینی مدارس در استان اصفهان

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از کسب رتبه نخست این شهرستان در اجرای گفتمان های دینی در سطح استان اصفهان خبر داد.

«سید حسین سعیدزاده بیدگلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل در ارزیابی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، رتبه نخست اجرای گفتمان های دینی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را در سطح استان اصفهان کسب کرد.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این ارزیابی پس از شهرستان آران و بیدگل، خمینی شهر و دهاقان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این لحاظ قرار گرفتند.

 

سعیدزاده بیان داشت: در اجرای طرح گفتمان های دینی علیرغم تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا از اسفندماه در این شهرستان، تنها در دو فصل پاییز و زمستان، ۶۶ گفتمان دینی در ۲۶ مدرسه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل اجرا شد.

 

مسؤول گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: طرح گفتمان های دینی امسال با مشارکت مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه حضرت زینب(س) برگزار شد و بیش از ۱۵ تن از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه اجرای این گفتمان ها را بر عهده داشتند.

سید حسین سعیدزاده بیان داشت: این اداره با همکاری خوبی که از سوی مدیریت آموزش و پرورش و دفتر گسترش فرهنگ  قرآن  و عترت و نماز این اداره و مدیران مدارس شهرستان صورت گرفت، ۳۵ درصد بیش از سهمیه ابلاغی استان، اقدام به برگزاری گفتمان های دینی در مدارس کرد.

کارشناس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: در مجموع یک هزار و ۶۱۸ دانش آموز و ۵۶۸ تن از والدین دانش آموزان در برنامه های گفتمان های دینی که با موضوعات مختلف همچون سواد رسانه ای، دین و زندگی، قرآن و انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب، نشاط و خودباوری اجتماعی، حدود روابط دختر و پسر، مهارت های زندگی، ویژه دانش آموزان، والدین و معلمان حوزه دين برگزار شد، شرکت کردند.

 

سعیدزاده افزود: همچنین ۵ گفتمان دینی با موضوع آگاهی بخشی و گسترش فرهنگ حقوق و قضایی با همکاری دادگستری آران و بیدگل ویژه دانش آموزان مدارس متوسطه اول و دوم اجرا شد.

وی برگزاری گفتمان های دینی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی را از جمله برنامه های تأثیرگذار این اداره در حوزه نوجوانان دانست و  خاطر نشان کرد: حضور کارشناسان خبره و اساتید حوزه و دانشگاه در قالب گفتمان های دینی در مدارس می تواند به آموزش و پرورش در تربیت اسلامی نسل جوان و نوجوان کمک کند./

کد خبر 960297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha