آیت الله عیسی قاسم: جنگ با امام حسین(ع) در بحرین ادامه دارد

آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، ممنوعیت برپایی مراسم عاشورا در بحرین را جنگ با امام حسین(علیه السلام) دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، «آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم» مرجعیت شیعیان بحرین با انتشار بیانیه ای تصمیم مقامات آل خلیفه مبنی بر ممنوعیت برپایی مراسم عاشورا و محدود شدن این مراسم به پخش از راه دور را محکوم کرد و گفت: مقامات آل خلیفه به بهانه شیوع ویروس کرونا از برپایی مجالس ماه محرم الحرام جلوگیری می کنند.

 

آیت الله قاسم اعلام کرد: این اقدام آل خلیفه جنگ با امام حسین(علیه السلام) است، اگر کسی ادعایی غیر از این دارد، دلیل آن را بیان کند.

 

وی گفت: اجازه بازگشایی مجتمع های تجاری، بازارها، استخرها و سالن های ورزشی را داده اند. در مقابل برای برپایی مراسم عاشورا این تصمیم را اتخاذ کرده اند.

 

شیخ قاسم تاکید کرد: این تصمیم به معنای این است که ما حسین (علیه السلام) را نمی خواهیم. باید حسین(علیه السلام) را طرد کرد و جنگ با امام حسین(علیه السلام) ادامه دارد.

 

مقامات آل خلیفه با اتخاذ این تصمیم، برپایی مجالس ماه محرم الحرام به ویژه مراسم عاشورا را در تکیه ها و حسینیه ها ممنوع اعلام کردند.

 

مقامات آل خلیفه اعلام کردند: این مراسم از راه دور پخش خواهد شد و مدت آن تنها 20 دقیقه است.

 

این درحالی است که «عباس بوصفوان» روزنامه نگار بحرینی دراین باره گفت: این تصمیم آل خلیفه برای تضعیف نقش علمای دینی و متخصصان بهداشتی است.

کد خبر 960449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha