​راه اندازی کارگروه محرم برای برگزاری سوگواره های حسینی در گلستان

​حق شناس گفت: کارگروهی با محوریت تبلیغات اسلامی استان گلستان ذیل ستاد کرونا برای برگزاری برنامه های محرم شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (شنبه 25 مرداد) در حاشیه جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان تلاش زیادی داشتند که وضعیت بیماران بستری در استان کاهش یابد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: براساس شاخصه ها هفت شهرستان استان گلستان به ازای هر 100 هزار نفر 2.25  بیمار بستری  هستند و این نشانگر این است که این شهرها به سمت وضعیت زرد و سفید کرونا حرکت کرده است.

 

حق شناس بیان کرد: زحمات کادر درمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تعداد کثیری از شهروندان باعث می شود که قبل از شیوع ویروس کرونا تعداد بیشتری از شهرهای استان زرد شود.

 

وی یادآور شد: استان گلستان در آستانه سال تحصیلی جدید و فصل پاییز قرار دارد که در این فصل بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش پیدا می کرد و درخواست داریم مردم همچنان به پروتکل های بهداشتی را اهتمام داشته باشند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه اماکنی که بنا است مراسم های سوگواری برگزار کند باید مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان باشد، افزود: به هیچ عنوان مراسم های سوگواری و سینه زنی در محیط های بسته مثل سنوات گذشته را در ایام محرم نخواهیم داشت و دسته روی و اطعام دهی نیز در این ایام ممنوع است.

 

حق شناس با بیان اینکه برگزاری مراسم سوگواری در ایام محرم حداکثر دو ساعت خواهد بود، افزود: هفت شهر استان وضعیت بهتری دارد و امیدواریم تا پایان شهرهای دیگر مثل گرگان از وضعیت قرمز به زرد تغییر کند و تاکید می کنیم که در برگزاری آزمون کنکور سراسری از ظرفیت مدارس بیشتری استفاده شود.

 

کد خبر 960653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha