​۸۰ درصد بیماران کرونایی گلستان در گروه های سنی بیش از ۴۰ سال

عارف نیا گفت: بیش از ۸۰ درصد افراد بستری با علائم کووید ۱۹ در استان گلستان بیش از ۴۰ سال سن داشتند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» عصر امروز (شنبه 25 مرداد) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی با اشاره به وضعیت بستری بیماران کووید 19 در طول هشت هفته گذشته در استان اظهار کرد: در شهرستان کلاله روند افزایشی شیوع ویروس کرونا را شاهد بودیم و از اویل مرداد شیب کاهشی بستری را در این شهرستان مشاهده کردیم و در حال حاضر روند شیوع کرونا در این شهرستان ثابت است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در شهرستان مینودشت میزان شیوع کرونا در هشت هفته گذشته افزایشی بود و از هفته نخست مرداد شیوع ویروس کرونا در این شهرستان کاهش یافته است.

 

عارف نیا به میزان کاهش بار بستری در شهرستان گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: میزان بار بستری بیماران گنبدکاووس به بار بیماران بستری کرونا در استان تاثیرگذار بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیر نزولی پیوسته بستری بیماران با علائم کرونا در شهرستان علی آباد کتول و کردکوی شاهد نیستیم، خاطرنشان کرد: در سه هفته اخیر میزان بار بستری بیماران در 5 آذر گرگان و صیادشیرازی مقدار کمی کاهش یافته است  و شیب نزولی کرونا در این شهرستان شیب زیادی ندارد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه بار بستری بیماران در آق قلا نیز در طول هفته های گذشته کاهش زیادی داشته است، افزود: در بندرترکمن نیز بار بستری بیماران کرونا کاهش یافته است و مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشتند.

 

عارف نیا بیان کرد: در شهرستان بندرگز نیز در هفته گذشته کاهش بار بستری را شاهد بودیم ولی در هفته گذشته مقداری از بار بستری بیماران در مراکز درمانی این شهرستان افزایش یافته است.

 

وی بیان کرد: میزان بار بستری بیماران در گنبدکاووس از 256 مورد در هفته گذشته به 116 مورد بستری روزانه رسیده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: بیش از 80 درصد افراد بستری با علائم کووید 19 سنی بیش از  40 سال در استان داشتند و بیشترین بستری بیماران در استان برای گروه های سنی بیش از 60 سال است و این رده سنی همچنین بیشترین میزان مرگ و میر را نیز به خود اختصاص داده است.

 

عارف نیا یادآور شد: میزان بار بستری ما در پیک دوم کرونا در استان از  939 بستری روزانه به صورت میانگین در طول یک هفته به عدد 517 رسیده است که بیش از 50 درصد کاهش نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه انتظار داریم در هفته آینده بار بستری بیماران با علائم کرونا در استان به 350 برسد، افزود: اکثر افراد فوت شده بیماری زمینه ای و فشار خون و مشکلات بیماری های قلبی داشتند.

 

کد خبر 960660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha