عزاداری محرم فقط در فضای باز شکل می گیرد

یارمحمدیان با تاکید بر برگزاری عزاداری در ایام محرم و صفر فقط در فضای باز، گفت: مدارس، فضاهای ورزشی و برخی فضاهای عمومی شهرداری ها در اختیار عزاداران حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «حسین یارمحمدیان» در تشریح مصوبات نوزدهمین جلسه مدیریت کرونای شهرستان گلپایگان گفت: دسته های سینه زنی و عزاداری در محرم فاصله دو متری را رعایت کنند و جا به جایی هیات های مذهبی ممنوع است و به طور مستمر در طول جلسه استفاده از ماسک ضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.
فرماندار شهرستان گلپایگان با تاکید بر اینکه در این ماه استفاده از طبل و سنج ممنوع بوده و زنجیر نیز باید شخصی باشد، بیان کرد: نماز های جماعت یک ساعت در فضای بسته برگزار شود و نماز گزاران برای برپایی عزاداری باید به حیاط مسجد و فضای باز بیایند.
وی در پاسخ به این احتمال که ممکن است مسجدی یا هیاتی فاقد فضای باز باشد، تبیین کرد: هیات ها و مسجدی ها می توانند از حیاط همه مدارس شهرستان و همه فضای های اداره ورزش و جوانان و برخی فضاهای عمومی شهرداری ها برای عزاداری ایام محرم استفاده کنند.
یارمحمدیان با تاکید بر اینکه هرگونه نذورات از چای تا توزیع غذا ممنوع است، مطرح کرد: نذورات می تواند  غذایی خشک باشد که بهتر است مردم نذورات خود را از طریق کمک های مومنانه انجام دهند و اگر شخصی نذر خاصی داشت و باید غذای پخته شده توزیع می کرو، باید در شرایط خاص و بدون هرگونه تجمع و درب منازل انجام دهد.
مسئول ستاد کرونای شهرستان گلپایگان با تاکید بر ممنوعیت هرگونه برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در شهرستان گلپایگان، به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم و صفر اشاره کرد و افزود: اگر هیات به دستورات ستاد کرونا توجه نکرد، ابتدا تذکر می گیرد، سپس ارائه خدمات به هیات قطع می شود و در پایان، مجوز هیات به مدت شش ماه توقیف می شود و مسئول هیات به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی به نظارت شبکه بهداشت و درمان بر هیات ها و مساجد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری هیات ها و اجرای پروتکل های بهداشتی در هیات های مذهبی توسط نیروی مقاومت بسیج تاکید کرد و افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز موظف است که میزان ماسک مورد نیاز و با قیمت مصوب، مواد ضدعفونی کننده در شهرستان گلپایگان را رصد و کمبودها را جبران کند و از ظرفیت اتاق اصناف بهره ببرد.
یار محمدیان خواستار دعوت نکردن خانواده و هیات عزاداری و مذهبی به شهرستان گلپایگان توسط مردم و هیات ها شد و ادامه داد: محدودیت ورود و خروج در صورت نیاز اعمال می شود و مذهبی ها با رعایت درست پروتکل ها نشان می دهند که در عقلانیت پیشتاز هستند و با رعایت پروتکل ها و دستورات ستاد کرونا شهرستان از رنگ زرد به رنگ سفید تغییر کند، پرچم شهرستان دارالمومنین بالا می رود./

کد خبر 960662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha